Turklāt pat Valsts bērnu tiesību inspekcija un Tiesībsarga birojs nezina, cik bērnu pēdējos gados kopienā ir bijis, no kurienes viņi vesti un kāpēc. Mediņš solījis šādu informāciju inspekcijai sniegt, bet tad vairākkārt atlikts.
"Aizliegtā paņēmiena" rīcībā esošā informācija liecina, ka Mediņa vadītā kopiena darbu ar bērniem ir formulējusi kā sociālo pakalpojumu. Vienā gadījumā to izmantojis SOS ciemats Valmierā, no kurienes Bruknā nonācis kāds pusaudzis.
Ar šo faktu saistītas divas problēmas. Pirmkārt, godīgums par naudu. Mediņš apgalvo, ka maksu nav prasījis: "Es nepārdodos par naudu! Ne atkarībnieki šeit maksā par kaut ko, ne bērni nekad nemaksā šeit."
Taču SOS ciemata Valmierā vadītājs Edijs Pētersons apliecina, ka samaksa – 200 eiro mēnesī – tomēr ir bijusi: "Bija mēneši, kad jā. Tad, kad atnāca rēķins, tad arī atmaksājām šo pakalpojumu. Mums arī bija līgums ar kopienu."
Otra problēma: lai oficiāli piedāvātu sociālo pakalpojumu, uzņēmumam vai biedrībai, vai arī kopienai ir jābūt reģistrētai kā sociālo pakalpojumu sniedzējam Labklājības ministrijas sociālo pakalpojumu reģistrā. Tas nozīmē arī noteiktas prasības izglītības personālam, skaidri noteiktas darba metodes un arī atbildību. Bet Kalna svētību kopiena reģistrā atrodama nav.
“Jā, jā, jā, nu tur tā mūsu kļūda bija, ka mēs īsti nepārliecinājāmies, vai viņi ir pakalpojumu sniedzēju reģistrā,” atzīst Pētersons, skaidrojot, ka Valmieras SOS ciematā pat neienāca prātā, ka ar bērniem kopienā varētu strādāt nelegāli.