Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

"Nekā personīga": PV plāno mainīt nosaukumu. Rebrendingā iesaistīts uzņēmums, kurā darbojas Lembergam pietuvināta persona (3)

"Pasažieru vilciens".
"Pasažieru vilciens". Foto: LETA

AS "Pasažieru vilciens" (PV) plāno mainīt nosaukumu un rebrendingam tērēt varētu līdz pat 100 000 eiro. Tajā iesaistīts arī uzņēmums, kurā darbojas Aivaram Lembergam pietuvināta persona, svētdien, 6. septembrī, vēstīja TV3 raidījums "Nekā personīga".

Kā vēstīja raidījumā, pasažieru vilcienu iegāde bijusi apvīta ar skandāliem un neveiksmēm. Agrākā uzņēmuma vadība pat tika tiesāta par 1,4 miljonu iztērēšanu, gatavojot bet tā arī nenoslēdzot līgumu ar Spānijas kompāniju CAF. Apgabaltiesa nosprieda, ka valdei - Mārtiņam Jirgenam, Edmundam Kancēvičam, Jānim Pētersonam - un bijušā satiksmes ministra Aināra Šlesera valsts sekretāram Nilam Freivaldam šī nauda jāatmaksā.

"Nekā personīga" zināms, ka bijusī valde lietu pārsūdzējusi galējā instancē, un 7. jūlijā lieta pieņemta Augstākajā tiesā. Izskatīšanas datums vēl nav noteikts.

Pagājušā gada vasarā PV, satiksmes ministrs un Čehijas "Škoda Vagonka" beidzot parakstīja līgumu par 32 vilcienu ražošanu un piegādi. 242 miljoni eiro izmaksās vilcieni, par vēl 14 miljoniem cels remontu depo.

"Nekā personīga" kļuvis zināms, ka augusta beigās bija jāsāk vilcienu ražošana, taču tas nav noticis. Tāpat arī nav apstiprināts jauno vilcienu tehniskais projekts, ko PV izstrādā kopā ar "Škodu".

Čehijas kompānijas projekta vadītājs Ivo Gurņaks, raidījumā skaidroja, ka vainojams koronavīruss un solīja kavēšanos novērst. Taču kuras puses dēļ joprojām nav sagatavots projekts, bez kura ražošanu sākt nevar, neviens no iesaistītajiem neatklāja.

"Tie ir iekšējie termiņi un tie var bīdīties uz vienu pusi uz otru pusi. Mums svarīgākais - līgumā ir noteikts piegādes termiņš.

Piegādes termiņš ir palicis nemainīgs un piegādes termiņš ir 2022. gada maijs," raidījumā sacīja PV valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis. "Saprotiet, tas ir Čehijas partnera atbildība, kur, kādos iekšējos termiņos ko viņi dara. Mēs šos termiņus nekontrolējam."

Gurņaks savukārt raidījumā sacīja, ka tiek pārbaudīts, vai un kā Covid-19 ietekmējis grafikus, un tiekot "sperti visi soļi, lai panāktu grafiku"

Īsi pirms pandēmijas sākuma PV prezentēja plānoto vilcienu dizainu. Tie būs satiksmes dzeltenā jeb "traffic yellow", antracīta pelēkā un tumši pelēkā krāsā.

"Nekā personīga" vēstīja, ka šīs nebūs vienīgās izmaiņas - nolemts mainīt arī uzņēmuma nosaukumu. Turpmāk to sauks "VIVI Latvia".

Tas nozīmē, ka būs jaunas darbinieku formas, vizītkartes, veidlapas, mājaslapas dizains un viss pārējais. Uzņēmuma vadība neatklāj, cik tieši tas viss varētu izmaksāt - vidēji no vairākiem desmitiem tūkstoš līdz 100 tūkstošiem eiro.

Grigulis raidījumā norādīja, ka "nedomā, ka būs vairāk" par 100 tūkstošiem eiro. Savukārt jauno nosaukumu viņš komentēt atteicās.

Konkursu par jaunās PV identitātes izveidošanu izsludināja pagājušā gada 16. aprīlī, un tas noslēdzās 24. maijā. Līgumi ar uzvarētājiem slēgti rudenī, kad Iepirkumu uzraudzības birojs ļāva finišēt līgumu ar "Škodu". Prezentējot jauno vagonu krāsojumu, PV publiski paziņoja, ka to izstrādājusi "Dizaina studija TEIKA".

Šai studijai gan konkursa, gan līguma slēgšanas brīdī bija nodokļu parāds, liecina publiski pieejamie Valsts ieņēmumu dienesta dati. 2019. gada maijā tas sasniedza 10 tūkstoš eiro.

Aizvadītā gada pārskatā firmas vadība norāda, ka "firmai pašlaik ir finansiālas grūtības un tā nespēj segt savus kārtējos maksājumus noteiktajos termiņos".

Kā vēstīja "Nekā personīga", iespējams, tāpēc līgumu ar PV slēdza firma "PRINT PIGION", kas nodibināta tieši mēnesi pirms konkursa un pieder tam pašam uzņēmējam, kurš vada "Dizaina studiju TEIKA".

Vienīgais, kurš par iepirkumu var sniegt komentārus - abu firmu pārstāvis Ģirts Draugs - šonedēļ atrodoties Igaunijā un uz "Nekā personīga" zvaniem neatbildēja.

"Dizaina studijas TEIKA" un "PRINT PIGION" pakalpojumi PV izmaksās 34 100 eiro bez PVN. Iepirkumā startēt kopā uzaicināja SIA "Mežgaile. Māliņa, Austriņš". Firma noslēgusi līgumu par 7850 eiro. Tieši viņi pārraudzīs jaunās PV identitātes ieviešanu. Šie ir cilvēki, kuri vada PR aģentūru "Hill & Knowlton".

Viens no tās pārstāvjiem Jānis Austriņš publiski zināms ne tikai kā PR speciālists, bet arī Aivara Lemberga meitas vīrs. Viņš pirms trim gadiem arī piedalījies vilcienu elektrifikācijas ieceres prezentēšanā. Tolaik tas bija lielākais investīciju projekts un par to interesējās visi ar tranzītbiznesu saistītie uzņēmēji.

PV valdes priekšsēdētājs raidījumā pauda, ka "Lemberga kunga radus nepazīst un nav nekādas sadarbības ar šo kungu".

"Ņemot vērā viņa izteikumus par mūsu uzņēmumu, es domāju, ka mums vispār diez vai varētu būt kāda sadarbība ar Lemberga kungu," sacīja Grigulis.

Savukārt satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) raidījumā sacīja, ka, viņaprāt, PV jaunais stils un ar to saistītie jautājumi vēl nav apstiprināti un "līdz ar to nekāda komunikācija par to nenotiek".

Latvija jau veikusi avansa maksājumu "Škodai". Pēc Griguļa teiktā tie ir aptuveni 30 miljoni eiro. Maksājums esot nodrošināts ar bankas garantijām, un, ja Čehijas puse līgumu neizpilda, samaksāto naudu Latvija varēšot atgūt.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu