"de facto" pērn vairākkārt stāstīja par neizprotamajiem "Rīgas satiksmes" konsultāciju līgumiem, kas daudzos gadījumos tika slēgti ar "Saskaņas" vai "Gods kalpot Rīgai" biedriem, kā arī ar Ušakova līdzgaitniekiem un draugiem.
Jautājumus radīja gan "Rīgas satiksmes" vajadzība pēc šādiem pakalpojumiem vispār, gan konsultantu meklēšanas process, gan atalgojums un padarītā darba apjoms.
Konsultantu vidū bija gan Rīgas domnieki, gan Ušakova biroja darbinieki, gan "Saskaņas" jaunieši, arī žurnālisti un pat Rīgas vēlēšanu komisijas priekšsēdētājs. Vajadzīgi "Rīgas satiksmei" bija pat kriminālprocesos vai skandālos ierautie, piemēram, RNP lietā apsūdzētais Ivans Staļnojs un bijusī Satiksmes departamenta amatpersona Uģis Broža.
Spilgts savējo algošanas piemērs ir kādreizējais "Saskaņas" jauniešu biedrības "Restart.lv" aktīvists Aleksejs Futs, kurš 2019. gada pavasarī strādāja Rīgas domes Sabiedrisko attiecību nodaļā. 2018. gadā no jūnija līdz novembrim "Rīgas satiksme" viņu algoja, lai viņš konsultētu klientu apkalpošanas centru operatorus un auditētu to veikumu.
2019. gadā savu atalgojumu "Rīgas satiksmē" Futs "de facto" atteicās atklāt, bet par saviem pienākumiem stāstīja šādi:
"Nu, tur es strādāju ar konsultācijas centriem, ja, kā viņiem labāk runāt ar klientiem. (..) Es atnācu uz centriem, jā, apkalpošanas centriem, un tur konsultēju. (..) Divas vai trīs reizes mēnesī. (..) Nu, kādas 3-4 stundas [katra konsultācija]. (..) Tie bija kā semināri."
Tolaik "de facto" rīcībā vēl nebija pilnas informācijas par konsultantiem izmaksāto atalgojumu. Taču tagad "de facto" ir zināms, ka Futs no "Rīgas satiksmes" par pusgadu ilgo līgumu saņēma 17,6 tūkstošus eiro jeb vairāk nekā 2,9 tūkstošus eiro mēnesī. Ja ticēt Futa stāstītajam par darba apjomu, var viegli aprēķināt, ka par savām konsultācijām viņš nopelnījis vismaz 240 eiro stundā.