Joprojām nav skaidrs, kāpēc "Wakashio" gāja tik tuvu salai. Kuģa īpašnieks, Japānas kuģniecība "Nagashiki Shipping" šonedēļ paziņoja, ka ir gatava izskatīt kompensāciju izmaksu par nodarītajiem zaudējumiem. Tā arī apgalvo, ka naftas produktu noplūde no kuģa ir novērsta - atlikusī nafta no kuģa esot izsūknēta 12. augustā.
Taču ūdenī nonākušie naftas produkti nav nedz savākti, nedz ierobežoti. Maurīcijas Jūras daudzveidības saglabāšanas biedrības prezidente Žaklīna Sozjē atzīst, ka salai nav nepieciešamā aprīkojuma un arī pieredzes cīņā ar naftas piesārņojumu. Šobrīd ar piesārņojuma likvidēšanu nodarbojas vietējie iedzīvotāji, kuri tikpat kā bez jebkādiem aizsarglīdzekļiem vāc naftu, izmantojot cilvēka matu kušķus un cukurniedru šķiedras vīkšķus.
Ekologi brīdina, ka pirmie no piesārņojuma cietīs koraļļu rifi. Tas būs nopietns trieciens kā tūrisma industrijai, tā piekrastes zvejniecībai. Tiem koraļļiem, kuri izdzīvos, iespējams, būs vājināta pretestība okeāna ūdens siltuma viļņiem, kas klimata pārmaiņu dēļ novērojami aizvien biežāk. To rezultātā koraļļu rifi izbalo.
Ļoti būtiska ir arī naftas produktu ietekme uz mangrovju audzēm - to sakņu sistēmas, kas veido labirintus piekrastes ūdeņos, kalpo par nārsta vietu daudzām zivju sugām. Naftai iesūcoties okeāna dibenā ap saknēm, tiks nosmacētas gliemenes, krabji un zivju kāpuri.
Jūras bioloģijas profesors Kallums Roberts no Ekseteras universitātes atzīst, ka ir teju neiespējami savākt piesārņojumu, kas nonācis okeāna dibenā starp mangrovju saknēm, un rezultātā ilgākā laika posmā var aiziet bojā arī paši koki.