Savukārt bīstamā krava no kuģa dažus mēnešus vēlāk pārkrauta noliktavā, kur tā glabājusies gadiem ilgi. Otrdien metināšanas darbu laikā noliktavā izcēlās ugunsgrēks, kas novedis pie postošās eksplozijas.
Kuģa kapteinis un trīs apkalpes locekļi Beirūtas ostā pavadīja kopumā 11 mēnešus. Algu par šo laiku viņiem neviens nemaksāja, bet viņu pārtikas krājumi bija ierobežoti.
Kad viņi devās prom, amonija nitrāts no kuģa tika pārkrauts noliktavā ostas teritorijā.
"Tā krava bija ļoti eksplozīva. Tam amonija nitrātam bija augsta koncentrācija," bīstamo kravu raksturo kuģa bijušais kapteinis.
Aģentūra "Reuters" mēģināja sazināties ar kuģa īpašnieku Igoru Grečuškinu, tomēr šie centieni nav vainagojušies ar panākumiem.
Tomēr kā liecina aģentūras rīcībā esošā informācija, ar Grečuškinu viņa mājās Kiprā šonedēļ sarunājusies Kipras policija.
Libānā eksplodējušo amonija nitrāta kravu pārdeva Gruzijas mēslojuma ražotājs "Rustavi Azot" un to bija paredzēts piegādāt Mozambikas sprāgstvielu ražotājam "Fabrica de Explosivos".
"Rustavi Azot" vadītājs Levans Burdiladze izteicās, ka Beirūtas ostas lēmums tik ilgi uzglabāt bīstamo kravu uzskatāms par smagu drošības procedūras pārkāpumu, jo amonija nitrāts savas noderīgās īpašības zaudējot aptuveni sešu mēnešu laikā.
Tikmēr bijušais "Rhosus" kapteinis Prokoševs norāda, ka 2013. gada septembrī, kad kuģis iegāja Beirūtas ostā, tas bija kuģošanai derīgs, tomēr tam bija dažādas tehniskas problēmas.
Kapteinis gan atceras, ka Beirūtas ostas amatpersonas uz kuģa esošajai potenciāli bīstamajai kravai īpašu uzmanību neesot pievērsušas.
Prokoševs arī norāda, ka viņš 2018.gada maijā saņēmis informāciju, ka "Rhosus" esot nogrimis. Tas noticis Beirūtas ostā - vietā, kur kuģis bija pietauvots.