Krievu uzņēmēji plāno Vācijā nodarboties ar jauna, neliela izmēra apvidnieka ražošanu, par bāzi ņemot klasisko Lada Ņiva, ko mūsdienās dēvē vienkārši par 4x4.
Krievu uzņēmēji plāno Vācijā ražot Ņivas paveidu Eiropas tirgum (2)
Gaidāmā bezceļu automobiļa idejas bāze ir automobilis Asket, kuru vēl pirms dažiem gadiem sagatavoja Toljati (arī AvtoVAZ mītnes vieta) bāzētais uzņēmums Super Avto. Jaunā automobiļa radīšanas iniciators tikmēr ir kāds Jurijs Postņikovs - emigrants no Krievijas, kurš Vācijā nodibinājis uzņēmumu Partisan Motors. Par to, starp citu, jau esam rakstījuši. Tā ir firma, kas bija iecerējusi ražot bezgala vienkāršus, utilitārus, gandrīz neiznīcināmus apvidus automobiļus un tiem dot 100 gadu garantiju.
Asket projekts lielā mērā tiek virzīts, pārstāvot Vācijā bāzētos AvtoVAZ dīlerus. Tie pēc stingro izmešu normatīvu Euro 6d ieviešanas ir palikuši bez automobiļiem, ko tirgot un attiecīgi arī bez ienākumiem. Par to raksta news.drom.ru, piebilstot, ka ierobežojumu skartie dīleri un Žiguļu apkalpošanas centri pārdod arī citu zīmolu mašīnas, tādēļ darbība viņiem jāpārtrauc pilnībā nebija.
Gaidāms, ka Eiropas tirgum pielāgotā Ņivas modifikācija būs ļoti gaidīts produkts, jo pēc Postņikova teiktā AvtoVAZ bija noteiktas Žiguļu piegādes kvotas (1000 - 1500 vienības gadā), taču pieprasījums bija lielāks par tām. Tas dod cerības, ka Askēta noiets būs diezgan liels.
Asket pēc savas būtības ir neliela izmēra apvidus auto ar trim durvīm un kompozītmateriālu virsbūves paneļiem, kā arī dažiem nesošās konstrukcijas elementiem. Eiropas Savienības tirgum domātais auto atbilstoši plānam būs citādāks. Tam būs Ņivas šasija un kvalitatīvākas komponentes, kā arī cits motors, kurš atbilst Euro 6d izmešu normām.
Par iespējamo jaunā auto ražošanas vietu izvēlēta Magdeburga, bet starp projektam piesaistītajiem speciālistiem jāmin, piemēram, VAZ 2110 dizaina autors Vladimirs Jarcevs, kurš jau kopš deviņdesmitajiem gadiem dzīvo Beļģijā, un Aleksandrs Romanovs, kurš deviņdesmitajos gados pārraudzīja eksporta Ņivas ražošanu ar Peugeot dīzeļdzinēju.
Kad Ņivas un Asket hibrīds ar modernām rezerves daļām un Made in Germany zīmi varētu nonākt pārdošanā, nav zināms, jo idejas autori pagaidām vēl tikai meklē investorus projekta tālākai virzīšanai.