Rasu skandāla provocētie nemieri ASV, kuri atbalsojās teju vai pusē pasaules, uz mirkli izskatās pierimuši. Tikmēr rūpnieki, arī Latvijas uzņēmumi, steidz mainīt savu produktu vizuālo noformējumu vai izņemt no aprakstiem iespējami netolerantus vārdus, vēstī izdevums "Privātā dzīve".
Saldējumu "Melnītis" pārdēvēs vai pārtrauks ražot (28)
Uzņēmuma Rūjienas saldējums produkts "Melnītis" – "Blacky" ar upeņu piedevu – sava nosaukuma dēļ nesen tika nodēvēts par rasistisku. Uzņēmuma pārstāve Kitija Liepa sarunā ar "Privātā dzīve" stāsta, ka viņu sortimentā joprojām ir "Melnītis", un arī lielveikali nav vēlējušies pārtraukt sadarbību un izņemt preci no apgrozības. Datu, vai tieši šī saldējuma pārdošanas rādītāji ir kāpuši, uzņēmumā neesot.
"Mēs ražojam saldējumu un nekad neesam vēlējušies, lai ap to izvēršas skandāls. "Blacky" sākām ražot pirms diviem gadiem kā sezonālu produktu, jo melns saldējums ir modes lieta.
Pat bez šī skandāla melnā saldējuma ēra iet uz beigām. Vēl neesam izlēmuši par tā likteni, bet, ja turpināsim to ražot, tad nomainīsim nosaukumu," sola viņa. "Mēs nevēlējāmies nevienu aizskart, jo nesaistījām saldējuma krāsu ar rasi. Nosaukums ir attiecināms tikai uz saldējuma krāsu. Žēl, ka daudzi to uztvēra sakāpināti," piebilst Liepa.