NASA uzticēja divām privātām kompānijām - aviācijas gigantam "Boeing" un uzņēmēja Īlona Maska 2002.gadā dibinātajam "SpaceX" - izstrādāt un uzbūvēt jaunus kuģus, kas aizstās atspoļkuģus.
Kopš 2011.gada NASA atvēlējusi "SpaceX" vairāk nekā trīs miljardus ASV dolāru jaunā kosmosa kuģa uzbūvēšanai.
Jauno kuģi "Crew Dragon" vadīs 49 gadus vecais Roberts Bēnkens un 53 gadus vecais Daglass Hērlijs, kas abi ir pieredzējuši astronauti. Hērlijs vadīja "Atlantis" tā pēdējā lidojumā.
Plānots, ka ceļojums līdz SKS ilgs aptuveni 19 stundas. SKS viņus sagaidīs divi Krievijas un viens ASV astronauts.
Taču laika prognoze trešdienai nav iepriecinoša, meteorologiem prognozējot 60% iespējamību, ka būs nelabvēlīgi laikapstākļi.
Nākamais logs raķetes startam ir sestdien, 30.maijā.
"Crew Dragon" starts prasīja piecus gadus ilgāk nekā sākotnēji plānots, taču ar visu to "SpaceX" ir pārliecinoši apsteidzis "Boeing" šajās sacensībās.
"Tas bijis īsts veiksmes stāsts," sacīja Stenforda universitātes aeronautikas un astronautikas profesors Skots Habards, kurš agrāk vadīja NASA Eimsa pētniecības centru.
"Valdīja milzīgs skepticisms," sacīja Habards, kurš tikās ar Masku pirms "SpaceX" izveidošanas un vada "SpaceX" drošības padomnieku komandu.
"Augsta ranga cilvēki tādās zināmās kompānijās kā "Lockheed" un "Boeing" konferencē sacīja man, ka tie "SpaceX" puiši nezina to, ko nezina," sacīja Habards.
Taču "SpaceX" ambīcijas atmaksājās. Kopš 2012.gada "SpaceX" NASA uzdevumā veic kravas piegādes SKS.
Pirmais "SpaceX" pilotējamais lidojums Vašingtonai ir būtisks divu iemeslu dēļ. Pirmkārt, lai pārtrauktu NASA atkarību no Krievijas, un, otrkārt, lai gūtu ietekmi privātajā Zemes zemās orbītas tirgū, kas atvērts tūristiem un uzņēmējiem.
"Mēs paredzam dienu nākotnē, kad mums būs būs ducis kosmosa staciju Zemes zemajā orbītā. Tās visas vadīs komerciālā nozare," sacīja NASA direktors Džims Braidenstains.
Maska mērķis ir vēl lielāks. Viņš būvē milzīgu raķeti "Starship", lai aplidotu Mēnesi, vai lai dotos uz Marsu.