Šodienas redaktors:
Dace Otomere

"Projekts turpinās, un igauņi ir tā aktīvākie atbalstītāji." Linkaits noraida, ka "Rail Baltica" projekts netiks turpināts (1)

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits Foto: Edijs Pālens/LETA

Latvijas satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) Igaunijas iekšlietu ministra Marta Helmes paziņojumu par "Rail Baltica" projekta neturpināšanu vērtē kā iekšpolitisko retoriku, kas neattiecas uz projektu, bet gan uz valdošās koalīcijas šūpošanu. 

"Projekts turpinās, un igauņi ir tā aktīvākie atbalstītāji dažādos formātos," mikroblogošanas vietnē "Twitter" apgalvo Linkaits.

Jau vēstīts, ka svētdien, 3. maijā, labēji populistiskās Igaunijas Konservatīvās tautas partijas (EKRE) līderis Helme paziņoja, ka Dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" projekts netiks turpināts, un tas ir saistīts ar EKRE pretdarbību.

"Īstenībā "Rail Baltica" tālāk nevirzīsies. Jā, tiek pirkta zeme, kaut kādi tipi sēž un saņem normālu algu, taču īstenībā projekts stāv uz vietas," Igaunijas radiostacijas "Tres" raidījumā sacīja Marts Helme.

Viņš arī apgalvoja, ka "Rail Baltica" projekts esot apstājies EKRE pretdarbības dēļ.

"Un tas lielā mērā ir pateicoties mums, mēs to apturējām," teica EKRE līderis.

Savukārt Marta Helmes dēls, EKRE priekšsēdētāja vietnieks un finanšu ministrs Martins Helme šajā radioraidījumā sacīja, ka saistībā ar "Rail Baltica" tiek īstenoti Igaunijai vajadzīgi projekti.

""Rail Baltica" ietvaros tiek darītas lietas, kuras jebkurā gadījumā nāk ar labu ekonomikai. Iztērētā nauda izmantota viaduktu būvniecībai un tramvaja līnijai Tallinā. Pat ja atlikusī "Rail Baltica" [projekta] daļa netiks īstenota, tad šī tramvaja līnija uz lidostu, manuprāt, ir laba ideja," teica Martins Helme.

"Rail Baltica" projekts paredz uzbūvēt Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026. gadā.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu