Tāpat arodbiedrība norādīja, ka ņemot vērā attālinātā mācību procesa organizēšanas specifiku, pašvadītā mācīšanās procesā skolēni mācību saturu apgūst daudz lēnāk, nekā klātienes procesā, tādējādi tēmas, kuras pēc programmas bija paredzēts apgūt periodā no marta līdz maijam, šobrīd paliek daļēji apgūtas. "Līdz ar to rodas jautājums, kas būs atbildīgs par to, ja valsts pārbaudes darbos tiks iekļautas tēmas, kuras šajā laikā netiks apgūtas?" atklāja arodbiedrībā.
Vienlaikus LIZDA vēstīja, ka Valsts Izglītības satura centra (VISC) vadītājs Guntars Catlaks kā argumentu centralizēto eksāmenu nepieciešamībai minēja, ka skolēniem ir tiesības saņemt objektīvu apgūto zināšanu un prasmju novērtējumu. Šajā kontekstā arodbiedrību vaicā, vai gada atzīme nav objektīvs novērtējums, kā arī, vai tādējādi netiek pausta neuzticēšanās pedagoga vērtējumam.
Vienlaikus arodbiedrību interesē, vai IZM ir pārliecināti, ka gatavotais kombinētais darbs 9.klasei, "kura saturu šobrīd, divus mēnešus pirms eksāmeniem, vēl neviens nevar komentēt", sniegs objektīvu rezultātu par pamatskolēnu zināšanām un ko nozīmē "atvieglots eksāmena saturs".
Tāpat LIZDA ieskatā, nebūtu pieļaujams 9.klasēm izmantot jaunu pārbaudes formu jeb kombinēto eksāmenu, kam nav gatavojušies ne pedagogi, ne skolēni.
Arodbiedrību arī interesē tas, kurš uzņemsies atbildību par skolēnu, viņu ģimenes locekļu, pedagogu veselību un dzīvību, ja kāds eksāmenu norises laikā tiks inficēts ar Covid-19.
LIZDA aicināja arī ņemt vērā Latvijas Pašvaldību savienības, Latvijas izglītības vadītāju asociācijas un Kultūras ministrijas viedokli par 9.klašu eksāmenu atcelšanu.