Maskavā no trešdienas, 15. aprīļa, sāk darboties digitālo caurlaižu sistēma, lai ierobežotu Covid-19 izplatību. Taču sociālajos tīklos publicētās fotogrāfijas liecina, ka panākts pretējs efekts - metro stacijās drūzmējas liels cilvēku skaits.
Maskavā ieviesta Covid-19 caurlaižu sistēma. Metro stacijās veidojas cilvēku pūļi (4)
Maskavas iedzīvotājiem digitālās caurlaides nepieciešamas, lai izmantotu privāto un sabiedrisko transportu. No 15.aprīļa Maskavā un Maskavas apgabalā caurlaižu izmantošana ir obligāta.
Muscovites complained of large queues outside metro stations and severe traffic jams on the first day of the city’s mandatory digital lockdown passes
— The Moscow Times (@MoscowTimes) April 15, 2020
Read more: https://t.co/QoLY0k9DOu pic.twitter.com/AQVyEGa33m
Aģentūra TASS ziņo, ka policija visās metro stacijās pārbaudot iedzīvotāju caurlaides.
Piemēram, stacijā "Belomorskaja" visus pasažierus pārbauda divi policisti - apskata katra cilvēka pasi un ievada caurlaides kodu planšetē, vēsta portāls "Meduza". Autobusos tādu pārbaužu neesot.
Today’s the first day Muscovites need the QR codes to go to work. A friend sent me this: to use the metro people wait in a crowded corridor for a policeman to check their documents. Shocking. #COVIDmoscow pic.twitter.com/UIXrkAZSLC
— Anna Nemtsova (@annanemtsova) April 15, 2020
Помните как неделю назад "полезные блогеры" причитали про разгул любителей шашлыка?
— Sergey Elkin (@Sergey_Elkin) April 15, 2020
А теперь работа властей: Вот сегодня утром метро Преображенская площадь в Москве проверка пропусков.
Ну что победили шашлычников? pic.twitter.com/MnRdjdzrFb
Московское метро прямо сейчас. Очередь скопилась из-за того, что полицейские на входе спрашивают у людей наличие спецпропусков pic.twitter.com/9suYQ52290
— Телеканал 360° (@360tv) April 15, 2020
Первый день с пропусками в метро. Кто еще не заболел, точно заболеет. pic.twitter.com/LsC78XkOsD
— Fredegonda? (@Fredegonda1) April 15, 2020
Digitālā caurlaide ir 16 zīmju kods, kas sastāv no burtiem un cipariem. Kodiem ir vairāki veidi atkarībā no transporta izmantošanas iemesla. Pirmā kategorija ļauj doties uz darbu, otrā pieļauj ceļošanu medicīnisku iemeslu dēļ, bet trešā aptver citus iemeslus, piemēram, nepieciešamību doties uz veikalu, vasarnīcu vai tamlīdzīgi.
Katrai kategorijai ir atšķirīgs izmantošanas termiņš. Piemēram, trešās kategorijas caurlaidi izdod uz vienu dienu un tai var pieteikties ne vairāk kā divas reizes nedēļā, liecina Maskavas mērijas mājaslapā ievietotā informācija.
Pārvietojoties ar kājām, caurlaide nav nepieciešama. Tātad bez tās var ar kājām doties uz veikalu vai izvest pastaigā suni.
Krievijā reģistrēti vairāk nekā 20 000 inficēšanās un 170 nāves gadījumi ar Covid-19.
Sola pārskatīt digitālo caurlaižu sistēmu
Krievijas galvaspilsētas vadība trešdien pēc iedzīvotāju sašutuma sociālajos tīklos pavēstīja, ka sistēma tikšot pārskatīta.
Pēc ziņu parādīšanās sociālajos medijos par lieliem pūļiem metro stacijās, Maskavas mērs Sergejs Sobjaņins tviterī atzina, ka "metro izveidojušās rindas".
Viņš mudināja dienestus, kas ir atbildīgi par caurlaižu pārbaudēm, "strādāt tā, lai turpmākā inspicēšana nenovestu pie cilvēku pūļu rašanās".
Nākamajā tvītā Sobjaņins apliecināja, ka pūļi ir pazuduši un ka pilsētas administrācija plāno ieviest automātiskas pārbaudes.
"Mēs padomāsim, kā to paveikt," solīja mērs.
Kopš pirmdienas izdoti vismaz 3,2 miljoni caurlaižu.
Digitālo caurlaižu sistēma var tikt paplašināta, lai monitorētu to, kā iedzīvotāji pārvietojas kaut vai tikai sava kvartāla robežās, ja tas būs nepieciešams, skaidro varasiestādes.