"airBaltic" rīcība, atlaižot gan pilotus, gan stjuartus, gan tehniskos darbiniekus, tiek akceptēta no lielākā īpašnieka Satiksmes ministrijas puses. “Mēs pilnībā atbalstām visus soļus, ko veic aviokompānijas vadība, lai ieziemotu uzņēmumu,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).
Taču, kā var secināt no satiksmes ministra teiktā, viņš sapratis, ka "airBaltic" tik daudz darbinieku, kā agrāk, tuvākajā nākotnē tomēr nebūs vajadzīgi.
"Aviokompānijas vadība mērķtiecīgi jau ir izstrādājusi plānu kā atsākt darbu tādā konfigurācijā, kas vairs neprasīs to cilvēku klātbūtni, kas pašlaik tiek atlaisti," saka Linkaits.
Proti, "airBaltic" plāno par 40% noīsināt floti, atsakoties no "Boeing"no turbo propelleru lidmašīnām, kurām beigsies līzings, saglabājot tikai 22 modernākos "Airbus" lidaparātus.
Gauss apstiprina, ka plāns attiecībā uz floti tiešām šāds ir, bet skaidro, ka tiek izstrādāti dažādi pēckrīzes attīstības modeļi.
Pašlaik "airBaltic" līdzekļu pietiekot, jo aizņēmušies jau pērn un gada sākums bijis labs, bet kādā brīdī Latvijas valdības palīdzība var kļūt nepieciešama.
“Ja mēs varam turpināt sarunas ar piegādātājiem un samazināt darbinieku skaitu, tad mēs kādu laiku - un tas ir vairāk nekā mēnesi, vairāk nekā divus mēnešus - varēsim turpināt ar to naudu, kas mums ir. Bet neatkarīgi no tā, mēs sagaidām zemāku pieprasījumu nākotnē - un šī ir Eiropas un pasaules problēma. Mēs tāpat kā citas lidsabiedrības meklēsim atbalstu pie mūsu akcionāriem, bet tas nav šodien,” saka Gauss.