Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Bez soda pie braukšanas zem sarkanās gaismas vairs izsprukt nevarēs. Rīgā pie luksoforiem uzstāda sarkanās gaismas kameras (4)

Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls Foto: pexels.com

Rīgā pie luksoforiem uzstādītas sarkanās gaismas kameras, kas ļaus fiksēt, vai krustojums šķērsots pie aizliedzošās gaismas, novēroja portāls TVNET.

Aizvadītā, 2019.gada nogalē no Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) līdzekļiem atvēlēts finansējums, lai 2020.gadā pie luksoforiem Rīgas ielās parādītos pirmās kameras, ar kurām tiks fiksēts, vai krustojums netiek šķērsots pie aizliedzošā signāla. Nu tas ir noticis un vismaz vienā krustojumā šāda veida iekārta ir uzstādīta. Tiesa gan, ar Latvijas Mobilā Telefona iniciatīvu un ne par CSDP līdzekļiem. 

"Tā kā tas ir pilotprojekts, ir vairākas nianses, kuras jāsaprot. Jāsaprot tehniskie risinājumi. Vietu, kur ikdienā šķērso krustojumus pie sarkanās gaismas, ir ļoti daudz. To var novērot jebkurā vietā. Jāsaprot, cik efektīva ir šo tehnisko līdzekļu darbība," toreiz sacīja Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis. 

Vai šī sistēma kļūs par normālu parādību mūsu krustojumos, rādīs laiks, taču viens ir vairāk nekā skaidrs - braukšana pie sarkanās gaismas, kas ir viens no smagākajiem satiksmes noteikumu pārkāpumiem un būtu jāizskauž, ir vērojama ik uz soļa.

Iemesli šiem pārkāpumiem ir visdažādākie - mobilā telefona lietošana, nogurums, neuzmanība, steiga un bieži vien banāla nevēlēšanās pagaidīt, jo cik gan nav redzēts, ka tā vietā, lai apstātos, autovadītājs no sava braucamā izspiež vairāk.

Tās arī ir situācijas, kad arī nelīdzētu taisnošanās policistam, ka "bija dzeltenais un varēja paspēt", jo visiem jābūt skaidram, ka tad, ja vien luksoforā dzeltenais nedeg kopā ar sarkano, nākamais signāls būs aizliedzošais. Tātad sarkanais.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

Lai vai kā, atliek vien cerēt, ka pilotprojekts dos vēlamo rezultātu un kameras tiks uzskatītas par lietderīgām, jo tā iegūs ne tikai satiksmes drošība, bet arī satiksmes plūsma kļūs raitāka, jo labākajā gadījumā mazāk kļūs arī to, kuri sastrēguma laikā iebrauc krustojumā pie sarkanā un stāv.

Šobrīd Rīgā darbojas viena šāda kamera, un tā atrodas Krustabaznīcas un Brīvības ielas krustojumā.

"LMT ir izstrādājis risinājumu, kas ar datorredzes palīdzību ļauj fiksēt sarkanās gaismas luksofora signāla un sabiedriskā transporta joslas satiksmes pārkāpumus. Tas Rīgā uzstādīts vienā vietā - Krustabaznīcas un Brīvības ielu krustojumā, sadarbībā ar Rīgas Domes Satiksmes departamentu. To esam uzstādījuši testa režīmā, lai pilnveidotu LMT transporta monitoringa sistēmas darbību. Šobrīd testa režīmā risinājums piefiksē tikai statistiku par pārkāpēju skaitu, bet pašus pārkāpējus vēl neidentificējam," TVNET pastāstīja Latvijas Mobilā Telefona (LMT) preses sekretāre Elīna Lidere.

Raksta foto
Foto: Ingars Tenis, TVNET

"Rīgā pilotprojekts uzsākts salīdzinoši nesen, bet jau kopš pagājušā gada Liepājā sadarbībā ar Liepājas domi un Valsts policiju LMT risinājums drošākai satiksmei identificē automašīnas, kuras šķērso krustojumu pie sarkanās gaismas signāla.

LMT ir gatavs uzstādīt šādu risinājumu arī citās vietās Latvijā, un šobrīd piedāvājam to arī eksporta tirgos. Turklāt tehnoloģiju ir iespējams uzstādīt ļoti ātri - tās darbībai ir nepieciešams tikai elektrības pieslēgums un mobilais datu pārraides tīkls."

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu