Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Covid-19 skarto un atbalstāmo nozaru sarakstā lūdz iekļaut arī reklāmas, komunikācijas un raidorganizāciju jomu

Dators. Ilustratīvs foto.
Dators. Ilustratīvs foto. Foto: AFP / Scanpix

Pieļaujot krīzes iestāšanos, Latvijas Reklāmas asociācija, Latvijas Komunikācijas asociācija un Latvijas Raidorganizāciju asociācija lūdz papildināt Covid-19 pandēmijas skarto nozaru sarakstu, tajā iekļaujot arī reklāmu, komunikāciju un raidorganizācijas.

Tā kā Saeimā iepriekš pieņemtā likuma mērķis ir atbalstīt tās nozares, kurām koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 ietekmē ievērojami pasliktinājusies finanšu situācija, visas asociācijas uzsver, ka to pārstāvētajās nozarēs ir novērojams būtisks apgrozījuma un ienākumu samazinājums, kas var apdraudēt informatīvās telpas drošību.

Vēstulē valdībai organizācijas informējušas par gaidāmās krīzes pazīmēm - ievērojamu (līdz pat 70%) apgrozījuma un ienākumu samazinājumu, darbinieku dīkstāvi, uzsverot nepieciešamību papildināt atbalstāmo nozaru sarakstu ar visu trīs asociāciju darbības nozarēm.

Latvijas Komunikācijas asociācijas padomes priekšsēdētāja Ieva Stūre pauda, ka visas šīs nozares ir savstarpēji cieši saistītas un veido mediju ekosistēmu.

"Tām visām ir jāizdzīvo, lai Latvijā būtu spēcīgi mediji. Ja šīs nozares nesaņems nepieciešamo valsts atbalstu, Latvijas mediji būs spiesti būtiski samazināt vai pat izbeigt vietējā satura ražošanu, samazināt darbinieku skaitu vai pat apturēt darbību. Jebkurā gadījumā to spēja uzrunāt, informēt un izglītot sabiedrību ievērojami samazināsies vai vispār nebūs iespējama.

Šādas sekas nav pieļaujamas nedz no informatīvās telpas drošības viedokļa ilgtermiņā, nedz no sabiedrības izglītošanas un informēšanas aspekta, kas ir vitāli svarīgs arī Covid-19 dēļ ieviestās ārkārtējās situācijas laikā," pauda Stūre.

Vienlaikus vēstulē vērsta uzmanība, ka asociāciju pārstāvētajās nozarēs nozīmīgu izmaksu īpatsvaru (virs 40%) veido atalgojums. Tāpēc asociāciju biedriem īpaši svarīgs ir valsts atbalsts tieši darbavietu saglabāšanā. Tādēļ asociācijas lūdz iekļaut atbalstāmo nozaru sarakstā tādas nozares kā laikrakstu izdošana, žurnālu un periodisko izdevumu izdošana, radio un televīzijas programmu izstrāde un apraide, interneta portālu darbība, sabiedrisko attiecību un komunikācijas vadības pakalpojumi, reklāmas un tirgus izpētes pakalpojumi, reklāmas aģentūru darbība un tirgus un sabiedriskās domas izpēte.

Kā ziņots, politiķi vēl diskutēs, vai Covid-19 pandēmijas skarto nozaru sarakstā iekļaut arī medijus, izriet no Ministru prezidenta Krišjāņa Kariņa (JV) sacītā pēc tikšanās ar valdību veidojošajām partijām.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu