Vides aizsardzības un reģionālās ministrijas pārstāve akcentēja, ka attiecībā uz sāls izmantošanu ir jāizvērtē ilgtermiņa sekas - gaisa piesārņojuma palielināšanās, kā arī negatīvās sekas apstādījumiem un arī mašīnām.
Ja nav alternatīvu sāls izmantošanai, tad ir jāveic visas kompensējošās darbības, piemēram, sniega kaudzes ar lielu sāls koncentrāciju nedrīkst likt virsū uz kokiem blakus esošās augsnes, kā arī nepieciešams veikt vietas mazgāšanu, kad viss nokusis.
VARAM izstrādājusi rekomendācijas par to, kādas varētu būt citi pretslīdes materiāli, kurus izmantot.
Vides konsultatīvās padomes (VKP) pārstāve vērsa uzmanību, ka Ministru kabineta noteikumi neregulē, kādi pretslīdes materiāli jāizmanto ietvju, parku un veloceliņu kaisīšanai.
Ņemot vērā, ka, atsevišķās pašvaldībās sāls tiek izmantots 20 kilogramu apmērā uz iedzīvotāju, VKP ieskatā būtu jāsamazina sāls izmantošana vismaz uz gājēju ceļiem. Komisijas vadītājs kā pozitīvo piemēru minēja to, ka atsevišķos parkos tiek izmantota grants un mazie akmentiņi kā pretslīdes materiāls.
Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis skaidroja, ka par ietvju uzturēšanu ir atbildīgi ēku īpašnieki un apsaimniekotāji. Situācija esot atkarīga arī no sētnieku čakluma - atsevišķi sētnieki uz laikus nenotīrītu, piemīdītu sniegu bezjēdzīgi virsū kaisa sāli. Pilsētas Satiksmes departamenta pārstāvis skaidroja, ka viņa pārstāvētā iestāde darbojas atbilstoši Rīgas Tehniskās universitātes pētījumiem un ka pēc Rīgas domes Vides departamenta pasūtījuma tiek veikts vēl viens pētījums par alternatīvu tehnoloģiju sāls kaisīšanai izmantošanu pilsētu ielās.