Pēc pieteikuma saņemšanas, ja apstākļi ir apgrūtināti, apdrošinātājs var nosūtīt cietušo transportlīdzekli veikt tehnisko apskati, lai novērtētu precīzu reālo zaudējumu apmēru. Tāpat apdrošinātājs vērtē kopējos negadījuma apstākļus. Gala lēmums par nodarīto zaudējumu un atlīdzības apmēriem tiek pieņemts mēneša laikā, kopš apdrošinātājs saņēmis visus nepieciešamos dokumentus. Lēmumu dara zināmu abām negadījumā iesaistītajām pusēm.
Svarīgi - ja persona pēc negadījuma vēlas saņemt no apdrošināšanas kompānijas atlīdzību arī par morālo kaitējumu, prasība jāpiesaka trīs gadu laikā no apdrošināšanas gadījuma iestāšanās!
Ja viena no pusēm pamet negadījuma vietu
Ja viena no negadījumā iesaistītajām pusēm pamet negadījuma vietu un neaizpilda, atsakās vai abpusēji nav iespējams aizpildīt saskaņoto paziņojumu, otrai pusei par to uzreiz jāziņo policijai! Šādā gadījumā pieteikumu par negadījumā radītajiem zaudējumiem cietušais iesniedz otras puses apdrošinātājam vai LTAB, ja apdrošināšanas atlīdzība izmaksājama no Garantijas fonda (ja otrai pusei nav bijusi apdrošināta civiltiesiskā atbildība). Apdrošinātāju, kam šādā gadījumā nepieciešams iesniegt prasību, iespējams noskaidrot pēc transportlīdzekļa reģistrācijas numura.
Ņemot vērā, cik svarīga šādās situācijās ir apdrošināšana, izmanto octa kalkulatoru un jau tūlīt aprēķini sev labāko polises cenu!
Situācijā, kad viena no pusēm pametusi negadījuma vietu, transportlīdzekļa reģistrācijas numuram ir izšķiroša nozīme. Ja nav iespējams noskaidrot pametušās puses identitāti, respektīvi, negadījuma vaininieku, tad nav iespējams saņemt atlīdzību par mantai nodarītajiem zaudējumiem. Jāsaprot, ka šādā gadījumā atlīdzību izmaksā no Garantijas fonda, un tikai par morālajiem zaudējumiem.