Shēma bijusi saistīta ar degvielu, proti, tās pamatā bijusi bunkurēšanai jeb kuģu apgādei paredzēta degviela. Tā ienākusi Latvijā no Baltkrievijas un Krievijas, degvielas īpašnieks bija Kipras uzņēmums, kas vienojies ar kādu Latvijas kompāniju to nogādāt uz muitas noliktavu, lai tālāk tā nokļūtu uzņēmumā, kas šo degvielu glabātu.
VID Nodokļu un muitas policijas pārvaldes direktors Kaspars Podiņš stāstīja, ka VID ieskatā kuģi nav tikuši bunkurēti, taču ir noformēti fiktīvi dokumenti. Paši kuģi nekad neesot nonākuši Rīgas jūras līcī, bet gan atradušies citās pasaules valstīs. VID ieskatā, degviela, visticamāk, palikusi Eiropas Savienībā. Daļa no tās aizvesta uz Lietuvu, daļa - palikusi Latvijā.
Šajā kriminālprocesā ceturtdien notikušas vairāk nekā 20 kratīšanu, aizturētas četras personas, no kurām apcietinājumā esot trīs.
Pēc TV3 rīcībā esošās informācijas, runa ir par uzņēmumu "Vexoil Bunkering". Aizturēta tikusi uzņēmuma bijusī vadība un īpašnieki, starp tiem arī Inkēns, kura mājās arī tikusi veikta kratīšana. Laika periodā, kuru aptver VID izmeklēšana, Inkēns bijis viens no "Vexoil bunkering" līdzīpašniekiem.