Populārās vietnes "Instagram" reklāmas peļņa 2019. gadā bijusi aptuveni 20 miljardi ASV dolāru (18,15 miljardi eiro), kas ir aptuveni ceturtdaļa no tās mātesuzņēmuma "Facebook Inc." kopējās peļņas, vēsta aģentūra "Bloomberg", atsaucoties uz avotiem.
"Instagram" reklāmas peļņa pērn bijusi lielāka nekā "Youtube"
Tādējādi "Instagram" no reklāmām nopelnījis vairāk nekā "Youtube" - tā peļņa šogad bijusi 15,6 miljardi eiro. "Youtube" mātesuzņēmums "Alphabet Inc." šogad pirmo reizi publiskoja, kāda bijusi reklāmas peļņa.
"Instagram" aplikācija kļuvusi par vienu no nozīmīgākajām sastāvdaļām "Facebook" nākotnē. "Facebook" gan neizpauž "Instagram" ieņēmumus to atskaitēs, taču tā vietā izceļ savu īpašumā esošo aplikāciju kopējo ienākumu summu.
Populārajam fotogrāfiju, video un sociālā tīkla koplietošanas pakalpojumam sākotnēji nebija konkrēta modeļa, kā veidot ienākumus. Tagad lietotne pelna gluži tāpat kā "Facebook" - reklāmu pārdošana.
Uzņēmums "Facebook" pēdējo gadu laikā ir krasi palielinājis reklāmu rādīšanas biežumu vietnē "Instagram", lai uzlabotu uzņēmuma pārdošanas apjomus, jo "Facebook" saturs kļuvis piesātinātāks ar mārketinga ziņām.
"Instagram" ievērojamais ieguldījums uzņēmuma kopējā pārdošanā varētu palīdzēt izskaidrot, kāpēc "Facebook" priekšsēdētājs Marks Cukenbergs iebildis aicinājumam uzņēmumu apturēt. Kritiķi uzskata, ka Cukenberga plāns ir ciešāk apvienot "Facebook" īpašumā esošās aplikācijas un tas varētu tehniski apgrūtināt uzņēmuma izjaukšanu.