Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Vairākas iepazīšanās aplikācijas lietotāju datus nopludina reklāmu kompānijām

Ilustratīvs attēls
Ilustratīvs attēls Foto: Pixabay

Tādas iepazīšanās aplikācijas kā "Gindr", "OkCupid" un "Tinder" nopludina lietotāju personisko informāciju reklāmas kompānijām, kā rezultātā, iespējams, tiek pārkāpti Eiropas datu aizsardzības noteikumi, otrdien, 3. februārī, atklāja Norvēģijas Patērētāju padome.

Organizācija savā paziņojumā sacīja, ka atklājusi nopietnus pārkāpumus saistībā ar tiešsaistes reklāmu uzņēmumiem. Šīs kompānijas seko līdzi lietotāju profiliem un iegūst to personisko informāciju.

Patērētāju padome bija nolīgusi kiberdrošības kompāniju "Mnemonic", lai tā izpētītu 10 operētājsistēmas "Android" aplikācijas. Atklājās, ka tās nosūtījušas lietotāju informāciju vismaz 135 dažādiem citiem pakalpojumu servisiem.

Padome veica attiecīgos pasākumus pret dažiem uzņēmumiem, kuri tika pētīti. Tika iesneigtas oficiālas sūdzības Norvēģijas datu aizsardzības iestādē.

Populārās mikroblogošanas vietnes "Twitter" piederošās "Gindr" aplikācijas darbība tika apturēta un uzsākta lietas izskatīšana. Savukārt "Tinder" un "OkCupid" īpašnieki sacīja, ka informācija trešajām personām tiek nopludināta tikai nepieciešamības gadījumā. Uzņēmums uzskata, ka šādas darbības atbilst ASV un Eiropas regulām.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu