Kā vēstīts, netālu no Ventspils kopš pagājušā gada nogales jūrā uz sēkļa atrodas ogļu pārvadāšanas barža, kas 30.decembra vakarā ceļā no Polijas uz Somiju norāvās no velkoņa pie Užavas.
Subbota stāstīja, ka avarējusī barža "Trias" joprojām atrodas avārijas vietā. Piektdiena un sestdiena līdz šim bijušas vienīgās dienas, kad laika apstākļi ļāvuši veikt tehniskos gatavošanās darbus baržas novilkšanai. Šajās dienās veikta baržas kravas tilpnes, tehnisko telpu un balasta tanku inspekcijas, kas ļauj apjaust iespējamos bojājumus un ir pamats turpmākai novilkšanas operācijas plānošanai.
Veikta baržas korpusa virsūdens un zemūdens daļas rūpīga vizuāla pārbaude un dziļumu mērīšana. Instalēti un nostiprināti personāla nokļūšanas trapi, kā arī kravas pārvietošanas no krasta uz baržu, no darba laivas uz baržu sistēmas. Pārbaudīti baržas tehniskie līdzekļi. Uz avarējušās baržas nogādāta virkne aprīkojuma, kas paredzēts ūdens atsūknēšanai, tilpņu pārbaudei, baržas savienošanai ar velkoņiem, uzsvēra Subbota.
Viņš norādīja, ka pēc pilnīgas informācijas saņemšanas par esošo baržas un apkārtējās vides stāvokli, proti, dziļumu, gultnes raksturojumu, laika apstākļus glābšanas kompānija "Alfons Hakans" sagatavos novilkšanas operācijas plāna gala versiju, ko saskaņos ar Krasta Apsardzes dienestu.