Aviokompānijas "Tunisair", "Vueling", "Ernest Airlines", "Bulgaria Air" un "Blue Air" 2019. gadā noraidījušas vairāk nekā 99% pamatotu kompensācijas prasību, ko iesnieguši pasažieri reisu atcelšanas vai aizkavēšanās dēļ, paziņojis pasažieru tiesību aizstāvības uzņēmums "AirHelp".
Apkopotas aviokompānijas, kas visbiežāk atsaka kompensācijas
Tāpat augsti kompensāciju atteikuma rādītāji ir populārajai zemo cenu aviokompānijai "Ryanair" - 98,4%. Tai sekoja "Avianca" - 97,1%, Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" - 94,6%, "easyJet" - 87,3%. Pirmo desmitnieku noslēdza Krievijas lidsabiedrība "Aeroflot" ar 86,2% noraidītu prasību.
Salīdzinājumam, cita zemo cenu aviokompānija "Wizz Air" noraidījusi 61,4% pamatotu prasību, savukārt "Ukrainian International Airlines" noraidīja 48,3% prasību, kas ir salīdzināms ar Nīderlandes KLM (47,9%) un "Emirates" (48,8%).
Vismazāk pasažieru kompensācijas pieprasījumus noraida "Transavia" un "HOP!" (katram 28%), "Delta Air Lines" (27,8%), "Brussels Airlines" (27,5%), "American Airlines" (27,4%), "Icelandair" (26,7%) un "Eurowings" (23,6%).
"AirHelp" norāda, ka vidēji noraidīto prasību skaits 2019. gadā pieauga par aptuveni 30%, salīdzinot ar 2018. gadu.
Saskaņā ar Eiropas Regulu pasažieris var cerēt saņemt kompensāciju no 250 līdz 600 eiro, ja viņa lidojums no lidostām, kas atrodas Eiropas Savienībā, ir aizkavējies vairāk nekā 3 stundas vai arī atcelts 14 dienas vai mazāk pirms izlidošanas datuma.
Līdzīgi noteikumi attiecas uz lidojumiem no trešajām valstīm uz vienu no Eiropas lidostām, ja tos veic ES reģistrētas aviokompānijas.