Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Vienaldzīgo nav, taču pircēju maz. Vilciena pārdevējs pastāsta, kā sokas ar andeli (2)

Vilciens
Vilciens Foto: Zane Bitere/LETA

Iedzīvotāju interese par internetā ievietoto sludinājumu, kurā tiek pārdots vilciens, neesot īpaši liela, tomēr esot arī tādi, kas apsverot iespēju to iegādāties, noskaidrojis portāls "Rus.Tvnet".

"Rus.Tvnet" sazinājās ar sludinājumā norādīto kontaktu, kurš vēlējās palikt anonīms, un noskaidroja, ka sākotnēji zvanījuši galvenokārt mediju pārstāvji, tomēr arī informācijas izplatīšanas plašsaziņas līdzekļos neesot veicinājusi iedzīvotāju interesi par vilciena iegādi.

Tomēr uzņēmumam esot jau četri potenciālie vilciena pircēji - viens to vēloties izjaukt detaļās, otrs - aizvest uz Ukrainu, trešais - uz Krieviju, savukārt ceturtais - uz vēl kādu citu valsti.

Ja nu vilcienu iegādāties vēlas kāds vietējais iedzīvotājs, jārēķinās, ka būs nepieciešams veikt virkni darbību un jānokārto lērums dokumentu, pirms ar jauno transporta līdzekli drīkstēs piedalīties satiksmē.

Likums nosaka, ka "dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāji nediskriminējošā veidā visiem pārvadātājiem sniedz minimālo piekļuves pakalpojumu kompleksu", tomēr kļūt par pārvadātāju nebūt nav vienkārši.

Ministru kabineta noteikumi nosaka, ka pārvadātājam jāizpilda prasības saistība ar "labu reputāciju, finanšu pietiekamību, profesionālo kompetenci un savas civiltiesiskās atbildības segšanu".

Pieteikties licencei var Latvijā komercsabiedrībai, kas dibināta Latvijā. Tiesa, licence pati par sevi vēl "nedod tās turētājam tiesības piekļūt dzelzceļa infrastruktūrai." Piekļuvi gan nodrošina, gan ierobežo vēl virkne likuma pantu.

Līdz ar to secināms, ka personīgais vilciens nebūtu gluži tas praktiskākais transporta līdzeklis.

Portāls "Apollo" vēstīja, ka kādā sludinājumu portālā ievietots sludinājums, kurā pārdod visai vilcienu.

Sludinājumā minēts, ka tas ir "piepilsētas pasažieru vilciens ER2, kas sastāv no četriem vagoniem." Cena par vilcienu ir 302 500 eiro, tomēr esot iespējams arī "pirkt uz nomaksu, ne ilgāku par pieciem gadiem".

Sludinājuma autori apgalvo, ka "vilciens ir modernizēts, atjaunota ritošā daļa un dzinēji, jauni saloni, gaisa kondicionēšana un ventilēšana, moderns sanmezgls un neliels kafijas bārs, lietošanas laiks pagarināts līdz 2024. gadam."

Tāpat arī vilcienu pārdodot SIA un cenā esot iekļauts pievienotās vērtības nodoklis.

Vilciens atrodoties Rīgā.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu