Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājaslapā pārbaudes režīmā sācis darboties klientu virtuālais asistents "Toms". Sociālo tīklu lietotāji paspējuši Tomu izprašņāt un uzzinājuši, ka viņam ir spēcīgas zināšanas kulinārijā un viņš nepaliks atbildi parādā.
"Tev ir jūtas?" "Daudz jāmācās par nodokļiem!" Interneta huligāni izprašņā VID virtuālo asistentu Tomu
Foto: VID virtuālais asistents Toms atbild uz ikdienišķiem jautājumiem
Toma galvenais uzdevums VID ir atbildēt uz iedzīvotāju jautājumiem, kuri šobrīd visbiežāk tiek uzdoti VID nodokļu konsultantiem. Patlaban Toms ir apguvis pamatzināšanas par tiem, taču viņa turpmākais mācīšanās process būs cieši saistīts ar iespēju praktizēties.
Tādēļ publiskās testēšanas periodā līdz pat 2020. gada 14. janvārim iedzīvotāji varēs ne tikai sazināties ar Tomu par nodokļu tēmām, bet arī sūtīt savu vērtējumu un ieteikumus uz e-pasta adresi "virtualais.asistents@vid.gov.lv".
Izrādās, ka @vid_gov Toms sirdī ir pavārs. :) pic.twitter.com/Q44ntuEOTM
— Māris Danne (@MarisDanne) January 2, 2020
Es tikai ceru, ka šīs sarunas netiek izmantotas apmācībai. ? Citādi tagad visi ies makaronēt un algoritms nolems, ka receptes ir ļoti labs atbilžu variants.
— Inese Polaka (@InesePolaka) January 3, 2020
Nu... jāvar restoràns: tomfield!
— Armands (@armis22) January 3, 2020
"airBaltic" gadījumu arī uztvēru kā čatbota čakarēšanu mazliet krāsainākai jautrībai. Jāizmanto tas īsais brīdis, kamēr tā vēl neskaitās emocionālā vardarbība ?
— Dzintars Hmieļevskis (@Dzintarsh) January 3, 2020
Tātad, varētu mēģināt pavaicāt Tomam, "vai valstij piederošam uzņēmumam ir ētiski izvairīties no nodokļu nomaksas" ?
— Dzintars Hmieļevskis (@Dzintarsh) January 3, 2020
Pieredze ar "Samsung Bixby" gan liecina, ka mākslīgais intelekts vēl nav iemācījies iesaistīties eksistenciālās sarunās par dzīves jēgu.