Mēs izsakām visdziļāko līdzjūtību upuru tuviniekiem un aicinām būt uzmanīgākiem ūdens tuvumā."
Vienlaikus neoficiālās sarunās izskan viedokļi, ka "žogus visur neuzcelsi, vajadzīgi stabi ar virvēm un glābšanas riņķiem pie promenādes". Citi ir kareivīgāk noskaņoti: "Vai visā Daugavas garumā tagad jābūvē žogi? Mazāk vajag dzert un muļķoties."
Plašāk jāizglīto sabiedrība
Uzņēmums "Kuģu bāze Andrejsala" izteica līdzjūtību traģiskajā nelaimes gadījumā bojā gājušā tuviniekiem, kā arī atgādināja, ka, atrodoties ūdens tuvumā, vienmēr jāievēro piesardzība un apdomība.
"Vietā, kur notika nelaimes gadījums, atrodas kuģu piestātne, kuras krastu no pārējās teritorijas norobežo spilgti dzeltena, apmēram 35 cm augsta betona apmale uzmanības pievēršanai personām, kas krastmalu izmanto.
Šī piestātne ir LR Satiksmes ministrijas īpašums, un ne SIA "Kuģu bāze Andrejsala", ne ar to saistīti uzņēmumi to nepārvalda," norāda uzņēmums.
Tas apgalvo: noteikumi, kas regulē attiecības starp Satiksmes ministriju, Rīgas Brīvostu, Rīgas pilsētu un piestātnei pieguļošā zemes gabala īpašnieku šādā vietā, ir vispārīgi un neļauj skaidri noteikt pušu atbildības.
"Situācija būtu jāmaina un jāizstrādā atbilstoša vienošanās, kā arī drošības noteikumi, skaidri nosakot ar to ievērošanu saistītās atbildības. Vienlaikus atbalstām nepieciešamību plašākai izglītojošai iniciatīvai par atbildīgu rīcību ūdenstilpju tuvumā un informētību, kā rīkoties nelaimes gadījumos uz ūdens," uzsver uzņēmums.
"Praksē visā Rīgas teritorijā, tāpat kā citās pasaules pilsētās, kas attīstījušās upju krastos, piemēram, Kopenhāgenā, Stokholmā vai Amsterdamā, pilnībā slēgt pieeju ūdens malai būtu pretrunā ar sabiedrības interesēm iegūt kvalitatīvu, mūsdienīgu publisko ārtelpu. Nevienā no šīm pilsētām pilnībā norobežota ūdens mala neeksistē, arī vietās, kur pulcējas cilvēki, kur atrodas sabiedriskas un atpūtas iestādes."