Traģiskā mājdzemdību lieta Jelgavā ir izraisījusi plašu rezonansi sabiedrībā - tiek izteikti pārmetumi varasiestādēm, ka tās nav rīkojušās ātrāk, draudzes locekļiem un vadītājam, kā arī tiek jautāts, vai šādām reliģiskajām praksēm ir vieta 21. gadsimtā.
Vai valsts var iejaukties reliģiskās kopienas dzīvē, vai ticība var būt pareiza un nepareiza un vai ir pareizi bērnus audzināt noteiktā ticībā? Atbildes uz šiem jautājumiem portāls "Apollo" centās gūt sarunā ar teoloģijas zinātņu doktoru, Latvijas universitātes docentu, Rīgas Reformātu-Brāļu Evaņģēliski luteriskās draudzes un Anglikāņu baznīcas Svētā Pestītāja draudzes mācītāju un biedrības "Zvannieku mājas" dibinātāju un idejas autoru Juri Cālīti.
Vai jūs esat par to lietu lasījis kaut ko?
Jā. (Pauze.) Tā problēma ir, ka tur ir daudz kas nezināms. Un grūti zināt, kas tur īsti ir apspriežams. Tad man pasaki, kas ir apspriežams.
Tas ir viens no iemesliem, kāpēc nolēmām, ka varētu ar jums par to parunāt – tāpēc, ka šī Pirmā evaņģēliskā Jēzus draudze tiek dēvēta par sektu un ir izskanējušas dažādas lietas, kas tajā draudzē notiek – kā tā strādā. Tāpēc jautājums vairāk ir nevis par konkrēto lietu, bet vispār par ticību kā tādu.
Jā, labi. Ja mēs tad izšķiram to, jo šis jautājums būtu, vai tai konkrētajā lietā viņas piederībai tai reliģiskajai kopienai ir bijusi nozīme, vai tas ir bijis kāds apstāklis. Man nav skaidrs, vai tas ir vai nav.
Nu, tas, kas ir izskanējis liecībās pagaidām…
Un tās liecības nāk no...?
No tiesas, no cilvēkiem, kas ir bijuši tās draudzes locekļi, radinieki draudzes locekļiem vai draugi.
Nē, es nedomāju… Es to saprotu, es domāju šo konkrēto gadījumu. Vai tur ir skaidra šī savienība – starp notikumu un viņas piederību šai grupai? Tas ir tas jautājums. Bet, ja mēs abstrahējamies no tā un ejam vispār uz reliģiskām kopienām, kaut kādām problēmām, tas ir cits jautājums.