"Ja reiss ir maz apmeklēts pat zem 80%, zem 90% nepiepildītu reisu un valsts par to piemaksā, un, lai šīs te neizdevīgās dotācijas samazinātu, ir kategorizēts, lai šīm zemākām kategorijām izdevumi tiks samazināti," sacīja Vectirāns.
Piemēram, trešajai kategorijai nebūs bagāžas glabātuves, bet pēdējā - ceturtajā - kategorijā būs tikai autobusu saraksts un iekāpšanas platforma.
Rīgas starptautiskās autoostas valdes pārstāvis Jānis Briedītis raidījumam norādīja, ka līdz ar jaunajiem noteikumiem viņu un citu lielāko autoostu uzturēšana sadārdzināsies. Savukārt pasažieru ērtība, cerams, uzlabosies.
"Diez vai šie autoostu noteikumi dos to efektivitāti, ko ir gaidījuši. Tad man jāsaka tā, būšu nekaunīgs un teikšu tā, vai mūsu dārgie ierēdņi, pilnā vārda nozīmē dārgie, gribētu, lai arī viņiem kaut ko samazinātu, domāju, ka negribētu, tad kāpēc vajag šeit uz cilvēku rēķina samazināt," sacīja Briedītis.
Autoostas pārstāvis pašlaik nevarēja precīzi prognozēt, vai jaunie noteikumi veicinās autobusu biļešu cenu kāpumu, taču varot droši apgalvot, ka lētākas tās nekļūs. Tiek plānots, ka jauno noteikumu ietekme uz pasažieru ērtībām būs jūtams aptuveni pēc gada.