Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Turpmāk autoostas Latvijā dalīs četrās komforta kategorijās (1)

Noskaties sižetu!
Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Rīgas starptautiskā autoosta.
Rīgas starptautiskā autoosta. Foto: Ieva Čīka/LETA

Autoosta Latvijā turpmāk tiks iedalītas četrās komforta zonās - atkarībā no apkalpoto pasažieru skaita. Līdz ar to autoostās, kur ir vairāk pasažieru, komforta līmenim būs jābūt augstākam, savukārt tajās, kur pasažieru skaits ir mazs, komforta līmenis drīkstēs būt zemāks, vēsta LNT raidījums "900 sekundes".

Rīgas starptautiskās autoostas vadība gan šaubās, ka jaunie noteikumi panāks iecerēto mērķi. Rīgas autoosta ir noslogotākā Latvijā, un tā un vēl citu lielāko pilsētu autoostas tiks iekļautas pirmajā vai otrajā kategorijā. Tajās būs jāizpilda virkne noteikumu, kas paredzēti pasažieru komforta nodrošināšanai.

Autoostās jānodrošina, ka autobusi var brīvi manevrēt tās teritorijā, jābūt pasažieru platformām, jābūt informācijas stendiem un bagāžas glabātuvēm, kā arī vēl dažādām ērtībām cilvēkiem ar kustību traucējumiem.

LNT žurnālisti uzrunāja vairākus cilvēkus, kuru vērtējumi par autoostu atšķīrās. Viens teica, ka tajā ir viss nepieciešamais, kamēr cits norādīja, ka, piemēram, pirmā stāva tualešu stāvoklis neesot apmierinošs. Kāds mikroautobusa vadītājs pasmīnēja, ka Rīgas autoostu grūti saukt par "starptautisku", un tā esot vienā līmenī ar Skrundas autoostu.

Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns "900 sekundēm" skaidroja, ka vismaz reizi gadā tiks veikta katras autoostas pārbaude. Ar to palīdzību iecerēts panākt, ka valsts tērēs naudu lietderīgāk - tur, kur daudz pasažieru, tur vairāk ērtību, bet tur, kur maz pasažieru - tur ērtībām tiks tērēti mazāki līdzekļi.

"Ja reiss ir maz apmeklēts pat zem 80%, zem 90% nepiepildītu reisu un valsts par to piemaksā, un, lai šīs te neizdevīgās dotācijas samazinātu, ir kategorizēts, lai šīm zemākām kategorijām izdevumi tiks samazināti," sacīja Vectirāns.

Piemēram, trešajai kategorijai nebūs bagāžas glabātuves, bet pēdējā - ceturtajā - kategorijā būs tikai autobusu saraksts un iekāpšanas platforma.

Rīgas starptautiskās autoostas valdes pārstāvis Jānis Briedītis raidījumam norādīja, ka līdz ar jaunajiem noteikumiem viņu un citu lielāko autoostu uzturēšana sadārdzināsies. Savukārt pasažieru ērtība, cerams, uzlabosies.

"Diez vai šie autoostu noteikumi dos to efektivitāti, ko ir gaidījuši. Tad man jāsaka tā, būšu nekaunīgs un teikšu tā, vai mūsu dārgie ierēdņi, pilnā vārda nozīmē dārgie, gribētu, lai arī viņiem kaut ko samazinātu, domāju, ka negribētu, tad kāpēc vajag šeit uz cilvēku rēķina samazināt," sacīja Briedītis.

Autoostas pārstāvis pašlaik nevarēja precīzi prognozēt, vai jaunie noteikumi veicinās autobusu biļešu cenu kāpumu, taču varot droši apgalvot, ka lētākas tās nekļūs. Tiek plānots, ka jauno noteikumu ietekme uz pasažieru ērtībām būs jūtams aptuveni pēc gada.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu