Pēc Puduļa radinieku iesnieguma dāvināšanu pārbaudīja arī Madonas policija un prokuratūra. Krāpšanu izmeklētāji nesaskatīja, bet to, vai amatpersona drīkstēja pieņemt dāvinājumu un pēc tam lemt par klientu, apgāja.
Dāvinājuma pieņemšana vai nepieņemšana, pildot dienesta pienākumus, ir ētikas jautājums, līdz ar to nav pamata vērtēt, vai sociālais darbinieks, pildot dienesta pienākumus, ir tiesīgs pieņemt dāvinājumus.
"Sociālo dienestu darbinieku attiecības ar klientiem ir viens no jautājumiem ar ko nodarbojas Sociālo darbinieku biedrība. Tās ētikas kodeksam ir tikai ieteikuma raksturs. Taču biedrības viedoklis ir nešaubīgs – darbinieki nedrīkst pieņemt dāvanas no klientiem," Madonas rajona prokuratūras prokurors Jānis Kajaks.
"Sociālā darba profesijas ētiskie principi un normas nosaka to, ka Nedrīkst pastāvēt duālas attiecības starp sociālo darbinieku un klientu. Ko tas nozīmē, tas nozīmē attiecības sociālā darba kompetences jomā un kādā citā privātā jomā, tādā veidā, ka tas var ietekmēt lēmumu, vai pastāv aizdomas, ka tas varētu ietekmēt lēmumu. Šeit ir tādi kā divi aspekti. Viens ir divu personu attiecības, otrs ir profesijas prestižs kā tāds, kurš varētu tikt grauts, ja pastāvētu šādas aizdomas," Sociālo darbinieku biedrības valdes priekšsēdētājas vietnieks Mārtiņš Moors.
Tā kā sociālais darbinieks ir amatpersona, viņa darbības jāvērtē arī atbilstoši interešu konflikta novēršanas likumam. Ja konstatē pārkāpumu, atkarībā no tā smaguma var būt administratīvā vai kriminālatbildība.
To, vai šis ir izņēmuma gadījums, vai tādu ir daudz, nav iespējams pārbaudīt. Sociālais darbs ir pašvaldību pārziņā un katra pašvaldība izvēlas, vai un kā kontrolēt savas amatpersonas.