Atsaucoties uz nevainīguma prezumpciju un ziņām, kas aizskar arī fizisko un juridisko personu godu un cieņu, VP "Panorāmai" norādīja, ka neizpaudīs pat informāciju par sūdzībām pret uzņēmumu un uzsāktajiem kriminālprocesiem.
Pētnieciskās žurnālistikas centrs "Re:Baltica", kas atklāja šo shēmu, raidījuma uzsvēra, ka uzņēmums šādu praksi piekopa vismaz no 2013. gada. Tikmēr valsts iestādēs saņēmušas daudz sūdzību, taču nav sekojusi atbilstoša rīcība, lai iedzīvotājus brīdinātu.
"Tas laiks ir diezgan ievērojams, lai atbildīgās iestādes reaģētu. Tās sūdzības tiešām ir bijušas daudz gan Patērētāju tiesību aizsardzības centrā, gan policijā, gan tiesās un vairāku gadu garumā. Un, ja kaut viena no šīm iestādēm būtu reaģējusi uzreiz. Kaut vai ar informēšanas kampaņu, varbūt tik daudzi cilvēki nebūtu zaudējuši savus īpašumus vai pārmaksājuši," "Panorāmai" stāstīja "Re:Baltica" žurnāliste Liene Barisa-Sermule.
PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa norādīja, ka pakalpojums ir sarežģīts, juridiski labi noformēts. Uzreiz pēc pirmajām sūdzībām neesot varējuši konstatēt, ka "Latvijas Hipotēkas" rīcība ar reversās nomas pakalpojumu ir negodīga.
PTAC nupat pieņemtais lēmums uzņēmumam liek maksāt 50 000 eiro sodu. Taču kopš pirmo sūdzību saņemšanas pagājuši vairāki gadi.
"Vērtējot vairāku gadu laikā saņemtās patērētāju sūdzības par reversās nomas pakalpojumu, esam pieņēmuši lēmumu, ka šāda veida pakalpojums, kādu piedāvā "Latvijas Hipotēka", nav labs patērētājiem, un esam atzinuši šo praksi par negodīgu komercpraksi," komentēja Vītoliņa.
Tikmēr daudziem iedzīvotājiem priekšā tiesas procesi, bet vairāki īpašumus zaudējuši neatgriezeniski.
"Latvijas Hipotēka" ir nebanku kreditētājs. Neskatoties uz nosaukumu un vizuālo tēlu, tam nav saistības ar savulaik savulaik valstij piederējušo "Hipotēku un zemes banku". "Latvijas Hipotēka" nodarbojas gan ar hipotekāro kreditēšanu, gan tā saukto reverso nomu