Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Aizvien populārāks kļūst uzņēmums, kas vientuļiem cilvēkiem dod iespēju parunāties par dzīvi

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Pixabay

Ikdienā zvanu centrs "Sonido" apkalpo dažādu klientu ienākošos un izejošos zvanus. Uzņēmuma peļņa savukārt tiek novirzīta sociālās tālruņa līnijas "Parunāsim" uzturēšanai - tas ir tālruņa numurs, uz kuru iespējams zvanīt vientuļiem cilvēkiem, lai parunātos par dzīvi. Kopš izveidošanas pagājušajā gadā "Parunāsim" strauji guvis popularitāti, vēsta LTV raidījums "Rīta Panorāma".

Viens no uzņēmuma darbiniekiem Arnolds tajā strādā nu jau aptuveni gadu, vēstīts raidījumā. Viņa darbs ir uzklausīt cilvēkus, kuriem ikdienā nav neviena cita, ar ko aprunāties. Arnolds ir invalīds un dienā strādā četras stundas.

Arnolda kolēģi, kuri arī ir cilvēki ar invaliditāti, "Panorāmai" pastāstīja, ka ik dienu tiek saņemti zvani no dažāda vecuma cilvēkiem, kuri vēlas aprunāties par visdažādākajām tēmām - sākot ar kino un beidzot ar ēdiena receptēm. Darbs tiekot organizēts tā, ka zvanus iespējams pieņemt arī no mājām un darbiniekiem nav obligāti jādodas uz biroju. 

"Tie ir cilvēki, kuri labprāt parunājas ar citiem, bet situācija ir izveidojusies tāda, ka viņš ir viens pats, ka nav tuvumā, ar ko parunāties. Bērni izauguši…. Un tad ir jauki, ka var mums piezvanīt. Ja tu dzīvo viens pats meža vidū, cik ilgi tu runāsies ar savu kaķi?" jautāja "Parunāsim" operatore Marta.

Telefona līniju "Parunāsim!" pirms gada izveidoja sociālais uzņēmums "Sonido", kurš ikdienā strādā kā zvanu centrs, apkalpojot dažādu klientu izejošos un ienākošos zvanus vairākās valodās.

"Man ir arī uzziņu centrs 1189. Reiz gadījās tā, ka piezvanīja sieviete un teica, meitiņ, esmu atlikusi naudu divām minūtēm, lai ar jums parunātu. Tajā brīdī man šķita, cik tas ir negodīgi, ka cilvēkam ir jāmaksā nauda, lai parunātu. Tas ir dārgs maksas zvans," raidījumam pastāstīja "Sonido" valdes loceklei Inga Muižniece, kurai radās ideja par šādas iespējas nepieciešamību.

Tajā brīdī arī tapis projekts "Parunāsim". Tas ātri iemantojis popularitāti - ja sākumā bijuši 40 zvani mēnesī, tad šobrīd jau ap četriem simtiem.

"Naudu es pelnu ar "Sonido" projektiem zvanu centrā.  Kļūstot par sociālo uzņēmumu, es izvēlējos peļņas daļu novirzīt projektam "Parunāsim". Es teiktu, ka man tas dzīvē ir iedevis līdzsvaru starp biznesu un labdarību. Es varu realizēt biznesa ambīcijas, bet līdzekļus novirzīt lietai, kas ir ļoti būtiska," stāstīja Muižniece.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu