Cita aina gan paveras, ja apskata apmierinātību ar gaidīšanas laiku no pieraksta līdz pakalpojumu saņemšanai. 53% onkologu pacientu to novērtēja pozitīvi, bet 45% - ka gaidīšanas laiks "drīzāk neapmierina" vai "nemaz neapmierina". Lieki piebilst, ka onkoloģisko saslimšanu gadījumā pārlieku ilgs gaidīšanas laiks var apdraudēt pacienta veselību un pat dzīvību.
Tas arī atspoguļojas pētījumā - 23% aptaujāto onkoloģijas pacientu norādījuši, ka gaidīšanas laikā viņu veselība "pasliktinājusies vai drīzāk pasliktinājusies". No apskatītajām nozarēm, tas ir visaugstākais negatīvais novērtējums.
10% onkologu pacientu arī nav bijuši apmierināti ar pilnu ārsta uzmanību pacienta problēmai, kas ir viens no augstakajiem rādītājiem. Onkoloģijas pacienti arī snieguši strešo sliktāko novērtējumu apmierinātībā ar tādiem vizītes aspektiem kā ārsta sniegtās informācijas saprotamība un noderība, atbilstošas ārstēšanās un nosūtījumu nozīmēšana - negatīvi to novērtējuši 11%. Ar pilno pētījumu var iepazīties ŠEIT.
Pētījuma rezultāti, protams, neliecina, ka vairums ārstu būtu neprofesionāli, tomēr vairākās kategorijās novērajoms, ka tieši onkoloģijas pacientu pieredze bijusi negatīva, salīdzinot ar citām medicīnas nozarēm.
Slimību profilakses un kontroles centra dati liecina, ka laikā no 2010. līdz 2017. gadam pirmreizējas ļaundabīgu audzēju diagnozes uzstādītas 93 147 pacientiem, kas ir vidēji 11 643 cilvēki gadā. Pieņemot, ka pētījuma dati atspoguļo situāciju nozarē, katru gadu ar saņemto pakalpojumu nav bijuši apmierināti aptuveni 700 cilvēku, kam pirmo reizi uzstādīta onkoloģiskas saslimšanas diagnoze.
Tiesa, gandrīz 11 000 pieredze joprojām ir drīzāk pozitīva, taču nevarētu apgalvot, ka situācija ir ideāla un nebūtu uzlabojama.
Arī Bojārs pieminēja, ka nevar noliegt ārstu lielo noslodzi. Projekta mērķis neesot bijis nopelt medicīnas darbiniekus, bet parādīt, ka pieredze diemžēl mēdz būt arī negatīva.
"Mēs negājām uz karu," sacīja žurnālists. "Bet tomēr pacientiem ir tiesības izteikt savu viedokli, stāstīt par savu piedzīvoto, un tas nav mazsvarīgi"
Bojārs arī norādīja, ka tā vietā, lai runātu par pacientu pieredzi, Dr. Kudaba pievērš uzmanību zemajam finansējumam un speciālistu trūkumam. Viņš nenoliedza, ka finansējuma trūkums ir problēma, bet šajā gadījumā "runa neesot par to".
"Lai labi izturētos pret cilvēku, man nevajag pavēli no valsts," sacīja Bojārs.