Likuma uzraugi vēl pirms gada īsti nezināja, kā disciplinēt skaitliski daudzos influencerus, kas publiski nenorāda, ka par sponsorētā satura izveidi un izvietošanu savos sociālajos kontos ir saņemta nauda vai bartera prece un pakalpojums. PTAC situāciju atvieglojuši sabiedrisko attiecību aģentūru veidotie reitingi, kuros sociālo mediju influenceri sarindoti pēc ietekmes spēka uz savu sekotāju auditoriju.
"Šobrīd mēs esam pievērsuši uzmanību 80 influenceriem. Tie ir gan lielie un vidējie, gan nano-influenceri. Pret 18 influenceriem mēs esam uzsākuši uzraudzības lietas, īpaši pievēršot uzmanību viņu ierakstiem, vai izmanto tēmturus," raidījumam skaidroja PTAC pārstāve Evija Lene.
Kuri influenceri atrodas PTAC jaunajā uzraudzības programmā, konkrēti vārdi netiek atklāti, taču tie esot Latvijas topos iekļautie. Problēmu nebūs un likums skaitās ievērots, ja lieto tēmturus, piemēram, #reklāma, #sadarbība, #sponsorēts, #apmaksāts.
"Influenceriem ir jāievēro vēl arī negodprātīgas komercprakses likums. Līdz šim neviens neesot ne sodīts, ne brīdināts, taču tas mirklis esot tuvu," brīdina PTAC pārstāve.
"Ja prasības neievēro un tiek ietekmēts liels skaits patērētāju, mēs varam uzsākt lietu, un maksimālais sods, ko var piemērot ir 100 tūkstoši eiro. Mūsu mērķis nav viņus uzreiz sodīt. Mūsu mērķis ir vispirms informēt influencerus, jo šis tirgus ir jauns. Mēs esam arī tikušies ar Latvijā lielākajiem influenceriem, diskutējuši par šo satura mārketinga tirgu, un viņi arī atzīst, ka tas ir jāsakārto," raidījumam sacīja Lene.