"Pērn līdzīgas kampaņas ietvaros konstatējām kādu nelāgu autovadītāju paradumu – ir pamats domāt, ka daļa transportlīdzekļu vadītāju, kas piedalās satiksmē bez OCTA un / vai tehniskās apskates, iespējams apzināti izvairās no pārvietošanās pa ceļiem, kur varētu sastapties ar kontroli. To apstiprina arī šīgada aptaujas laikā iegūtie rezultāti – 31,3% no autovadītājiem, kuri izmanto aplikāciju Waze, to lieto galvenokārt, lai tiktu brīdināti par radaru un policijas ekipāžu atrašanās vietu," informē J.Abāšins.
Šobrīd sods par piedalīšanos ceļu satiksmē bez savlaicīgi veiktas tehniskās apskates ir 55 - 120 EUR un 2 soda uzskaites punkti, savukārt par piedalīšanos ceļu satiksmē bez derīgas OCTA - 85 līdz 120 EUR un 2 soda uzskaites punkti.
"Jāpiebilst, ka atlīdzības par negadījumiem, kurus izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, tiek izmaksātas no OCTA Garantijas fonda. To veido iemaksas no katras iegādātās OCTA polises. Ik gadu no Garantijas fonda atlīdzībās par neapzinīgo autovadītāju izraisītajiem negadījumiem tiek izmaksāts vairāk nekā miljons eiro," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs.
Paredzams, ka kampaņas laikā apkopotā statistika un izdarītie secinājumi ļaus nākotnē pilnveidot metodes autovadītāju informēšanai par OCTA un tehniskās apskates nepieciešamību, kā arī cīnīties ar pārkāpējiem.
"Noteikti vērts izskatīt iespēju nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem," piebilst J.Abāšins.