"Savukārt Lietuvā visvairāk krāpnieku ir "nelielo" influenceru vidū - 50 %, bet to ar 20–100 tūkstošiem sekotāju vidū, gluži otrādi, vismazāk - 47 %.
Taču minimālā atšķirība procentpunktos nedrīkst novērst mūsu uzmanību no tā, ka ārkārtīgi daudz emuāristu un slavenību cenšas piemānīt reklāmdevējus un savus sekotājus.
Tas ir vēl viens iemesls, kāpēc krasi aug uzņēmumu interese par pieticīga sekotāju skaita īpašniekiem. Portāla "Getblogger.ru" dati liecina, ka pēdējā gada laikā interese par viņiem augusi par 48 %, bet lielo emuāristu popularitāte strauji samazinās. Piemēram, reklāmdevēju interese par influenceriem, kam sekotāju skaits pārsniedz miljonu, ir samazinājusies par vairāk nekā trešdaļu - veseliem 35%," komentē Vorkule.
Vispopulārākais krāpšanas veids ir sekotāju pirkšana - vidēji Baltijā visu veidu influenceru vidū 28% pamanīti to darot. Atkal 5-20 tūkstošu sekotāju kategorijā krāpnieku ir vairāk: Latvijā 38% emuāristu daļa sekotāju ir nopirkta, igauņiem - 38,5%, lietuviešiem - 33%.
Arī "nelielo" influenceru vidū netrūkst botu pircēju: Latvijā un Lietuvā tādu ir 33%, Igaunijā - 28%. To vidū, kam ir 20-100 tūkstoši sekotāju, blēžu jau ir divas reizes mazāk: nepilna piektdaļa (18%) Latvijas influenceru vidū, sestdaļa (16 %) igauņu un desmitdaļa (10%) lietuviešu vidū.
Nedaudz mazāk populāra ir "masveida piesekošana" - to piekopj 21%. Visbiežāk to izmanto lielie influenceri - viņu vidū to dara gandrīz trešdaļa (29%). Šeit priekšgalā ir izvirzījušies Latvijas pārstāvji - 32% piekopj šādu praksi. Šo sekotāju skaita palielināšanas paņēmienu visretāk izmanto "nelielie" influenceri (11% Baltijā), bet arī te priekšgalā ir Latvijas iedzīvotāji - pie mums ar to nodarbojas piektdaļa (20%).