Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Rindas lidostā "Rīga": lidosta sola kompensēt zaudējumus par nokavētajiem reisiem (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Lidosta
Lidosta Foto: Evija Trifanova/LETA

Pasažieriem, kas ieradušies lidostā "Rīga" divas stundas pirms lidojuma un lidostas vainas dēļ to nokavē, lidosta kompensē tiešos radušos zaudējumus, aģentūru LETA informēja starptautiskās lidostas "Rīga" pārstāvis Edgars Vilcāns. 

Līdz ceturtdienas pusdienlaikam lidosta bija saņēmusi 22 iesniegumus no pasažieriem, kuri 8. oktobrī nokavējuši lidojumus, informēja Vilcāns.

Viņš norādīja, ka 8. oktobrī bija izveidojusies īpaši saspringta situācija lidostas drošības kontrolē, jo vairāki maiņas darbinieki slimojuši.

"Rindas uz kontroli ir visu vasaras periodu, taču šonedēļ tās bija īpaši garas," skaidroja Vilcāns, norādot, ka lidosta atvainojas visiem pasažieriem par pēdējās dienās sagādātajām neērtībām.

Ja pasažieris ir nonācis situācijā, kad, neskatoties uz savlaicīgu ierašanos, lidostas vainas dēļ viņš nokavē savu lidojumu, lai pieprasītu kompensāciju par tiešajiem radītajiem zaudējumiem, ir jāaizpilda pretenzijas pieteikuma forma, kas atrodama gan lidostas "Rīga" mājaslapā, gan arī termināļa informācijas centrā. Lidosta katru pasažiera pretenziju izskatīs individuāli, izvērtējot konkrētās situācijas apstākļus.

Strauji augošais pasažieru skaits prasa lielāku lidostas resursu iesaisti un efektīvus risinājumus pasažieru plūsmas organizēšanā. Vienlaikus lidosta apzinās esošā termināļa iespējas un kapacitāti, kas būtiski ierobežo iespējamos risinājumus, sacīja Vilcāns. 

"Mēs ar atbildību izturamies pret pasažieru ērtībām un vajadzībām, vienlaikus risinām jautājumu par darbinieku slodzi, ko radījusi esošā termināļa kapacitāti pārsniegusī pasažieru plūsma. Jaunais terminālis ir projektēšanas stadijā, taču jārod risinājumi arī esošajos apstākļos," atzina lidostas "Rīga" valdes priekšsēdētāja Ilona Līce.

Šobrīd lidostai "Rīga" ir divi galvenie risinājumi, informēja Vilcāns. Pirmais - turpināt informēt pasažierus ierasties lidostā vismaz divas stundas pirms plānotā reisa, kā arī savlaicīgi un pareizi sagatavoties drošības kontroles procedūrai. 

Viens pasažieris, kas ir pilnībā sagatavojies drošības kontrolei (iepakojis šķidrumus atbilstoši prasībām, novilcis virsdrēbes, noņēmis siksnu vai citus aksesuārus, no rokas bagāžas izņēmis datoru, planšeti vai ārējās baterijas utt.) vidēji ietaupa 30 sekundes no drošības kontrolē pavadītā laika. Tā saucamajās "pīķa stundās", kurās vidēji ik stundu drošības kontroli iziet ap 1000 pasažieru, pareizi sagatavojies pasažieris var paātrina rindas kustību, un drošības darbinieki var apkalpot vidēji par 15% vairāk pasažieru. 

Otrais risinājums ir celt darbinieku motivāciju, kas ļaus efektīvāk un operatīvāk veikt drošības kontroles procedūras, saglabājot augstās drošības prasības, norādīja lidostā.

Lidosta "Rīga" nodarbina vairāk kā 1200 darbinieku. Ņemot vērā darbinieku vēlmes un lidostas iespējas, algas regulāri tiek pārskatītas, piemēram, šogad tās palielinātas par vidēji 15%, un proporcionāli lielākais pieaugums ir tieši zemāko algu saņēmējiem. 

"Jau šobrīd apzinām ierosinājumus un priekšlikumus, kas celtu darbinieku apmierinātību. Tās apkoposim un iesniegsim lidostas valdei. Iepriekš esam tikuši sadzirdēti, tāpēc ceru, ka tā tas būs arī šoreiz," piebilda Latvijas Lidostu darbinieku arodbiedrības vadītājs Juris Štekelis.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu