Septembra beigās Latvijas Blogeru un Influenceru Asociācijas (LVBIA) vadītāja Maija Armaņeva savā "Instagram" kontā publicēja video, kurā stāstīja, ka Latvijā populārais kosmētikas zīmols "MADARA" esot piesavinājies un realizējis viņas produkta ideju. "Madara Cosmetics" apsūdzībām nepiekrīt un norāda, ka Armaņeva apzināti izplatījusi nepatiesas ziņas.
"Madara Cosmetics": Armaņeva apzināti izplatījusi nepatiesas ziņas (9)
Uzņēmums atbildes vēstulē skaidro, ka ir sadarbojies ar daudzām personām Latvijā un ārvalstīs, kuras ir vērsušās ar jaunām idejām, un ir palīdzējis daļu no tām attīstīt kontraktražošanas pakalpojumu ietvaros. Uzņēmuma politika nekad neesot bijusi slepeni izmantot kādas personas intelektuālo pienesumu, jo šāda rīcība uzņēmuma ieskatā ir neētiska.
Savā "Instagram" video pašmāju influencere norāda, ka ideju par "unikālo skaistumkopšanas produktu" atklājusi zīmolam tikšanās laikā.
"Madara Cosmetics" norāda, ka tikšanās patiešām ir bijusi - 2018. gada 12. novembrī Armaņeva sazinājās ar uzņēmumu un pēc tam abas puses tikās klātienē, lai iepazītos. Tikšanās laikā influencere izstāstījusi par ieceri radīt tonējošu acu krēmu.
Uzņēmums norāda, ka Maijai Armaņevai neesot bijis nekādu konkrētu priekšlikumu, kā panākt tādu efektu, kādu viņa bija iedomājusies, "savienojot kopā nesavienojamo".
Maijas Armaņevas tikšanās laikā paustais priekšlikums par kosmētikas līdzekļa "izdomāto efektu" esot bijis pārāk vispārīgs un nekonkrēts, un tika nolemts turpmāk šim projektam laiku neveltīt, jo uzņēmumam bija citi aktuālāki projekti. Pirms tikšanās dienas uzņēmums bija sācis darbu pie jaunās dekoratīvās kosmētikas līnijas izstrādes, kurā ietilpst arī jaunais korektors - tas atklāts arī Armaņevai.
"Madara Cosmetics" norāda - faktu, ka uzņēmums patstāvīgi izstrādāja savu jauno korektoru, var apliecināt arī šī līdzekļa izveidē un testēšanā iesaistītās personas, tai skaitā projektam piesaistītās grima mākslinieces.
Uzņēmums atklāj, ka no vienas īsas tikšanās reizes ar personu, kurai ir kāda ideja par "izdomātu efektu", neesot iespējams radīt un sākt ražot kosmētisko līdzekli.
Kosmētiskā līdzekļa izstrāde ir finansiāli dārgs, pastāvīgs un ilgstošs process, kas var aizņemt pat vairākus gadus, un kura ietvaros nepārtraukti tiek saskaņotas iesaistīto personu darbības, apkopoti viedokļi, tiek pētītas sastāvdaļas, to īpašības, ietekme, noturīgums, meklētas un piemērotas ražošanas tehnoloģijas konkrētam produktam, kā arī tiek veiktas daudzas citas darbības.
Uzņēmums norāda, ka vienīgās iepazīšanās tikšanās laikā neesot notikusi vienošanās ne par darbu veikšanu, ne tālāko rīcības plānu, ne sadarbības formu, tādēļ neesot patiess Maijas Armaņevas apgalvojums, ka tika paspiestas rokas, apstiprināta sadarbība un, ka uzņēmums kaut ko varēs realizēt.
"Madara Cosmetics" uzskata, ka Armaņeva ir pārkāpusi dibinātās "Latvijas Influenceru un Blogeru Asociācijas" Ētikas kodeksa normas, izplatot apzināti nepatiesas ziņas un sagaida, ka influencere tuvākajā laikā publiski atvainosies.
Atgādinām, ka daudziem Armaņevas sekotājiem sociālajā tīmeklī "Instagram" radušies jautājumi pēc tam, kad influencere savos "īsstāstos" publicējusi fotoattēlu, kura fonā redzama kosmētikas zīmola "Madara Cosmetics" mājaslapa, kurai pievienota animēta "policijas lenta" ar vārdiem "crime scene, do not cross" ("nozieguma vieta, lūdzu netuvoties"), kā arī paskaidrojošs teksts.
"Tas mirklis, kurā epastā saņem "aizraujošus jaunumus" par produkta izstrādi, kura izveidei esi piedāvājis sadarboties ar zīmolu. Es piedāvāju izveidot šo unikālo produktu, taču viņi izvēlējās pēc mūsu tikšanās vienkārši pazust un piesavināties manu ideju. Tik vienkārši! Bravo," bildē norāda Armaņeva.
Mazliet vēlāk pašmāju influencere savā "Instagram" profilā publiskojusi garāku video, kurā paskaidro notikušā apstākļus.
"Pirms ļoti laba laika es biju sazinājusies ar zīmolu. Mums bija tikšanās, mēs izrunājāmies un es piedāvāju sava veida sadarbību, lai tiktu izstrādāts pavisam jauns produkts, kuram es biju izdomājusi - kādam jābūt efektam, lai dabūtu perfekto rezultātu. Viņiem ideja iepatikās, jo nekas tāds viņiem vēl nebija un netika plānots. Viņiem jau bija tonālais krēms ar līdzīgu efektu, taču viņi atklāja, ka šāda konsīlera viņiem tiešām nav," savā video atklāj Maija Armaņeva.
Maija stāsta, ka viņai bijušas idejas, kā "savienot nesavienojamo" un radīt unikālu skaistumkopšanas produktu. Abas puses esot vienojušās par sadarbību, taču pēc tam zīmols esot pārtraucis komunikāciju un ignorējis influenceres epastus un centienus sazināties. Pēc zīmola attieksmes Armaņevai radušās aizdomas, ka šis produkts būs, viņai nezinot, iekļauts jaunajā skaistumkopšanas produktu sērijā, un šīs aizdomas, pēc Armaņevas teiktā, esot apstiprinājušās. Influencerei par jaunumiem paziņots ar epasta palīdzību.
"Kārtējo reizi pārliecinos, ka par savām idejām ir jāstāsta ļoti rūpīgi," atzīst stiliste, minot, ka šādos gadījumos vienmēr vajadzētu noslēgt līgumu. Viņa gan min, ka arī līgumus, diemžēl, esot iespējams apiet.
LVBIA vadītāja video beigās atklāj, ka viņai esot jauna ideja, kuras realizēšanai viņa vairs neplāno piesaistīt kosmētikas firmas.