Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis
Iesūti ziņu!

Motocikla avārija ar zīmola ūdens pudeli priekšplānā. Vai influenceri zaudējuši auditorijas uzticību? (7)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: LINDSEY GRACE WHIDDON/ HAND OUT

Pagājušajā mēnesī ASV, Nešvilas influencere Tifānija Mičelle ievietoja fotogrāfijas sociālajā tīklā "Instagram" ar sevi guļam ceļa malā pēc motocikla avārijas. Vismaz tā viņa rakstīja pie mākslinieciskajām fotogrāfijām internetā, vēsta raidsabiedrība BBC.

Pēc sākotnējiem veseļošanās un ātras atlabšanas vēlējumiem no Tifānijas apmēram 211 000 sekotāju puses, sāka parādīties šaubīgi komentāri. Un tad šaubas ieguva jaunus apmērus, kad par Tifānijas fotogrāfijām uzrakstīja portāls "Buzzfeed".

Ņemot vērā ceļu satiksmes negadījumu traumējošo raksturu, fotogrāfijas bija pārāk skaistas, lai liktos patiesas.

Viņai, šķiet, bija vairāk nekā viena ķivere. Kur fotogrāfijās ir asinis? Kāpēc viņa savā bildē atzīmēja tetovētāju (viņa teica, ka viņas puķēm var būt nepieciešams "pieskāriens" pēc avārijas) un - kas ir vēl svarīgāk - kāpēc vienas fotogrāfijas priekšplānā bija redzama zīmola ūdens pudele?

Tifānija Mičelle tagad ir apsūdzēta par viltus fotogrāfiju publiskošanu. Viņa apgalvo, ka pat saņemot nāves draudus internetā.

Viņas draudzene Lindsija Greisa Vidona bija fotogrāfe, kura tajā dienā bija kopā ar viņu.

"Atskatoties uz fotogrāfijām, es redzu, kāpēc tās šķiet iestudētas, un, ja es pati tur nebūtu bijusi, man arī varētu būt grūti noticēt, ka negadījums patiešām noticis," viņa atklāja.

"Pēc personīgās un profesionālās integritātes es varu jums pateikt, ka negadījums nebija iestudēts."

Tifānija vēlāk noņēma fotogrāfijas no sava "Instagram" konta un augšupielādēja video, kurā sevi aizstāvēja.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

I’ve been figuring out how to respond to everything that’s unfolded recently regarding the post I shared 3 weeks ago about my moto accident. I won’t get into that post here (see my Moto Accident story highlight for all the details), but I want to talk about the reactions I’ve been getting to the article @buzzfeednews posted sensationalizing what I went through that day, and making a mockery of the post I shared. As a result, I’ve been accused of staging the accident to get attention, using it as a product placement opportunity with a water company, and other things I can’t even wrap my head around. I’ve been sharing real life stories here since I started my account. I’ve opened up about miscarriage, divorce, anxiety, losing my partner in a moto accident 3 years ago, and navigating the grief that followed. I’ve chosen to use Instagram as a tool for healing and connecting with other humans who may be going through similar things so we can do it together. And it’s been beautiful. When I work with brands, they’re ones I personally enjoy, and I disclose every single sponsorship. Accusing someone of faking or exploiting an accident is extremely serious—because what if you’re wrong? It really happened to me, and I was scared. I really was injured and had to recover. I was in shock laying on the side of the road, having flashbacks to when I lost someone very important to me. Friends were by my side, strangers called an ambulance, waited while I was checked out and then gave me a ride home. When I found out my professional photographer friend who I’d been shooting with earlier took photos of everything, I was completely moved. I shared this on my feed with humans who have been on a journey with me for years because I knew they would understand what it meant to me and I understood what it would mean to them. I’m sad that something so true and personal has been treated this way, and disappointed in BuzzFeed for spinning it there. I would just ask that if you’re here because of this, consider that the post I made was something real that happened in my life that resonated deeply with me and those who have chosen to follow me. That’s what it was intended for. ??

A post shared by Tiffany / ? tifforelie (@tifforelie) on

Sarunā ar BBC viņa bija emocionāla, viņas teikumi tika papildināti ar tādiem vārdiem kā "ievainojamība", "atvērtība", "patiesība" un "dziedinoša".

Viņa stāstīja, ka 2016. gadā motocikla negadījumā tika nogalināts viņas draugs Džeimss Kloningers. Daži no viņas "Instagram" ierakstiem attiecas uz viņu attiecībām un pārdzīvojumiem pēc drauga zaudēšanas.

Viņa noliedz, ka būtu iestudējusi savu avāriju, kas, viņasprāt, notika, kad viņa pārāk intensīvi paņēma līkumu uz ceļa Tenesī. Viņa un Lindsija nosūtīja BBC nepublicētas fotogrāfijas, kurās redzama policija un ātrā palīdzība - "Google" attēlu meklēšana un pašu fotoattēlu dati norāda, ka tie ir oriģināli.

Viņa sacīja, ka ātro palīdzību izsauca garāmgājējs un viņas brūces bijušas zem apģērbiem, taču viņa atteicās doties uz slimnīcu, jo viņai nebija nekādu nopietnu simptomu.

Viņa arī apgalvo, ka viņa noņēma ķiveri ceļa malā tikai pēc tam, kad bija nomierinājusies un saprata, ka viņai viss ir kārtībā, bet otra piederēja viņas draugam, fotogrāfijā redzamajam vīrietim.

"Man nav ne mazākās nojausmas, kā kāds varētu padomāt, ka tas tika iestudēts vai tiek izmantots, lai reklamētu kādu zīmolu," viņa saka.

"Es vienmēr esmu godīga attiecībā uz savu zīmolu sadarbību ... ja produkts tiek koplietots tāpēc, ka uzņēmums gribēja, lai es ar to dalītos, es katru reizi to atklāju."

Viņa sacīja, ka ūdens viņai tika iedots un tas "varēja būt jebkurš zīmols".

Tifānija atklāja, ka viņa ir "šausmās par naida ziņām", kas ir parādījušā pēc tam, kad "Buzzfeed" publiskoja savu stāstu, kuru viņa lūdza nepublicēt.

"Man ir ļoti skumji, ka tik daudzi tik akli tic tam un pat neuzskata, ka viņi uzbrūk kādam, kurš patiesībā piedzīvoja motocikla avāriju, kas izraisīja reālas traumas," viņa saka.

Neatkarīgi no tā, vai cilvēki tic viņas stāsta pusei vai nē, sabiedrības reakcija liek domāt, ka cilvēki kļūst arvien ciniskāki par to, ko viņi redz "Instagram".

Tikai pagājušajā mēnesī Reklāmas standartu pārvalde (RSP) aizliedza Lielbritānijas realitātes zvaigznes Džemmas Lūsijas ierakstu "Instagram", kurā bija redzams, ka viņa grūtniecības laikā dzer kāda zīmola svara zaudēšanas kafiju.

RSP sacīja, ka fotogrāfija ne tikai pārkāpusi vairākus noteikumus, tostarp veicinot nedrošu dzīvesveidu grūtniecības laikā, bet arī netika identificēta kā reklāma. Influencere sacīja, ka viņai par to nav samaksāts.

"Jo vairāk sponsoru jums ir, jo lielāka uzticamība."

Tad ir tas, ko sekotāji patiesībā vēlas redzēt.

"Auditorija pēdējā laikā apgalvo, ka viņi vēlas vairāk realitātes, bet, runājot par to, kas viņiem tiek rādīts, cilvēki izvēlas patiesi izdaiļoto realitātes versiju," saka Sāra Taskere, "Instagram" trenere un "Hashtag Authentic" autore.

"Viņi nevēlas redzēt mājas mazgāšanu, slimu kaķi, virtuves izlietni ar netīriem traukiem."

Influenceri nepārtraukti strādā ar "Instagram" algoritmiem, lai palielinātu viņu sekotāju skaitu un padarītu tviņus tirgū pieejamākus - un tas nozīmē, ka tā ir popularitātes spēle.

Influenceriem šobrīd ir grūtāks laiks nekā slavenībām, saka Taskere.

"Es domāju, ka tā ir netaisnīga izpratne, ka tiek uzskatīts, ka influenceriem nav talanta satura radīšana, tāpēc mēs viņu darbā ievērojam daudz augstākus standartus."

"Pēc manas pieredzes slavenībām ir daudz sliktāk atklāt zīmola partnerību un maldināt auditoriju, taču viņu sekotāji to neuztver tāpat kā influenceru saturu," atklāj Taskere.

Fotogrāfijas no motocikla avārijas galu galā Tifānijai Mičellei nav nodarījušas nekādu profesionālu kaitējumu - mēneša laikā viņas sekotāju skaits pieaudzis par apmēram 4000 cilvēku.

"Es turpināšu dalīties ar savu dzīvi sociālajos tīklos tā, kā esmu darījusi līdz šim, un būšu tik atbildīga, cik spēju, ar katru vārdu un katru attēlu," viņa apsolīja BBC.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu