Aizvadītās nedēļas beigās pensiju un pabalstu izmaksa "PNB bankā" tika pārtraukta 10 342 klientiem, informēja Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras (VSAA) pārstāve Iveta Daine.
Vairāk nekā 10 000 "PNB Bankas" klientu pensijas un pabalstus nesaņēma laicīgi (1)
Pēc viņas paustā, no 10 342 klientiem, kuriem tika apturēta pensiju un pabalstu izmaksa un aizkavēti augusta maksājumi, 2600 klientiem izmaksas jau operatīvi veiktas. Dažiem, kuri ļoti savlaicīgi iesniedza iesniegumus, VSAA pensijas vai pabalstus izmaksāja laikā, piebilda Daine.
Viņa informēja, ka līdz trešdienas plkst. 13 VSAA reģistrēti 10 444 klientu iesniegumi par bankas konta maiņu, un lielākā daļa no tiem iesniegta personīgi VSAA klientu apkalpošanas centros.
Daine norādīja, ka daļa cilvēku bija izlēmuši kontu atvērt bankā "Citadele", kas veiks garantēto atlīdzību izmaksu. VSAA patlaban vienojies ar šo banku par VSAA adresēto iesniegumu pieņemšanu.
Viņa arī pastāstīja, ka joprojām VSAA klientu apkalpošanas centros ir liels klientu pieplūdums, īpaši Daugavpilī, Liepājā un Rīgā. Daine piebilda, ka VSAA gan tagad veiktas darba organizācijas izmaiņas, iesaistot papildu darbiniekus "PNB bankas" klientu apkalpošanā, datu ievadē un izmaksu apstrādē.
Viņa atgādināja, ka visiem cilvēkiem, kuri saņēma pensijas vai pabalstus kontos "PNB bankā", jāatver jauns konts citā bankā vai Pasta norēķinu sistēmas konts "Latvijas Pastā". Par jauno kontu jāiesniedz iesniegums VSAA, kura izmaksu uz jauno kontu nodrošinās trīs darba dienu laikā.
Vienlaikus Daine skaidroja, ka katram, kurš no 22. augusta dosies uz "PNB bankas" filiālēm, vajadzēs atvērt kontu bankā "Citadele", lai saņemtu garantēto atlīdzību, piemēram, kontā palikušo neizņemto pensiju. Ja līdz tam klients VSAA ir paziņojis par konta maiņu, bet kādā citā kredītiestādē, otrreiz aģentūrā nav jāgriežas.
VSAA vērš uzmanību, ka aģentūra ņems vērā un pensiju vai pabalstu pārskaitīs uz pēdējā jeb jaunākajā iesniegumā norādīto kontu. Jebkurš var brīvi izvēlēties, kuras kredītiestādes kontā turpmāk vēlas saņemt pensijas vai pabalstus, piebilda VSAA pārstāve.
Iesniegumus VSAA var iesniegt klātienē jebkurā nodaļā, vienotajos valsts un pašvaldību klientu apkalpošanas centros, nosūtīt pa pastu, uz e-pastu "edoc@vsaa.gov.lv" vai arī iesniegt, izmantojot e-pakalpojumu portālā "www.latvija.lv".
Tāpat pensiju saņēmēji var izmantot iespēju saņemt VSAA maksājumu ar piegādi dzīvesvietā. Pirms to izvēlēties, ieteicams konsultēties VSAA nodaļā par pakalpojuma cenu un piegādes datumu.
Kā ziņots, no 15. augusta ir apturēta "PNB bankas" darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.
Eiropas Centrālā banka kā "PNB bankas" tiešais uzraugs 15. augustā nolēma atzīt "PNB banku" par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt "PNB bankas" noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, Finanšu un kapitāla tirgus komisijas padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu "PNB bankā" un lēma par noguldījumu nepieejamību.
Ceturtdien "PNB bankas" klientiem sāksies garantēto atlīdzību izmaksas. Tās izmaksās banka "Citadele".
"PNB bankas" klientiem tiks izmaksāta garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro. Paredzēts, ka 99,2% "PNB bankas" klientu garantētās atlīdzības veidā saņems noguldījumus pilnībā, tostarp 95% ir iekšzemes klientu, savukārt 4,2% - ārvalstu klientu.
Pārējiem 0,8% klientu bankā noguldīti kopumā 135 miljoni eiro, un viņi varēs pretendēt uz naudas atgūšanu kā kreditori.