Ķengaragā dzīvo vairāk nekā 50 000 cilvēku. Zināms, ka šo rajonu no vienas puses ierobežo upe, no otras – dzelzceļš. Jaunā dzelzceļa līnija "Rail Baltica" stiepsies arī gar šo dzīvojamo rajonu. Kādas pārmaiņas radīs jaunais dzelzceļš šajā Rīgas pusē, vēsta LTV7 ziņas.
Sliežu ceļus vairs nevarēs šķērsot. Ko "Rail Baltica" atnesīs Ķengaraga iedzīvotājiem? (1)
Jau zināms, ka "Rail Baltica" līnija ienāks Ķengaragā no Šķirotavas puses, un tad tā pagriezīsies uz Jāņavārtu staciju.
Patlaban Jāņavārtos gājēju tilts ir slēgts, bet uz žoga rakstīts "Stop, slēgtā zona", taču cilvēki tik un tā dodas pāri sliedēm, jo, diemžēl, citas iespējas tikt pāri dzelzceļam nav. Taču, kad tiks uzbūvēta jaunā dzelzceļa līnija, to no abām pusēm bloķēs skaņu slāpējošs žogs un šķērsot sliežu ceļu vairs nebūs tik vienkārši.
"Gājējiem ir jāšķērso sliežu ceļi, un viņi tos šķērso neparedzētā vietā. Situācija ir tāda, kāda tā ir. Taču "Rail Baltica" projekta ietvaros mēs varēsim sakārtot šo jautājumu, uzbūvējot jaunu tiltu vai tuneli gājējiem un velosipēdistiem," saka "Rail Baltica" projektu īstenojošā Baltijas valstu kopuzņēmuma "RB Rail" reģionālais vadītājs Ģirts Bramans.
Iespējams, "Rail Baltica" arī sniegs sabiedrībai drošību un ātru pārvietošanās veidu, taču vietā, kur iecerētas dzelzceļa līnijas ceļā ir arī vairākas ēkas. Arī viena dzīvojamā māja Salaspils ielā. Patlaban mājas saimnieks vēl nezin, kas viņu sagaidīs nākotnē, jo projektētāji vēl lems par to, vai ēka jānojauc.
Tālāk "Rail Baltica" ceļā ir arī Slāvu pārvads, un nesen uzceltais iepirkšanās centrs "Akropole".
"Tālumā atrodas Slāvu tilts, kur ir reģionālās pieturas potenciālā atrašanās vieta. Turklāt esošā infrastruktūra jau tā ir ļoti blīva, bet līdzās ies "Rail Baltica". Tāpēc projektēšanas laikā izvērtēsim, vai pieturai pie "Akropoles" fiziski būs vieta. Galvenais, neizslēgt tās uzbūvēšanas iespēju," tā Bramanis.