Tomēr šo uzņēmumu pārstāvji skaidroja, ka šīs kameras neesot plānots aktivizēt.
Savā jaunajā privātuma politikā "Cathay Pacific" skaidro, ka pasažieru informācijas ievākšana esot nepieciešama, arī lai uzlabotu lidojumu pieredzi.
Tāpat aviokompānijas ievāktie dati var tikt nodoti trešajām pusēm mārketinga nolūkos.
"Mēs jūsu personālo informāciju uzglabāsim tik ilgi, cik nepieciešams," teikts "Cathay Pacific" privātuma noteikumos.
Daļa sabiedrības pieņem novērošanas kameras lidmašīnās kā attaisnojamu rīcību drošības garantēšanai, tomēr daļa uzskata, ka pasažieru novērošana lidmašīnu salonos ir solis par tālu.
Papildu bažas šajā jautājumā veicina tas, ka lidsabiedrības mēdz piedzīvot problēmas ar kiberuzbrukumiem.
"Cathay Pacific" 2018. gadā ziņoja, ka kiberuzbrukuma rezultātā varētu būt noplūduši aptuveni deviņu miljonu pasažieru dati.
Kiberdrošības eksperts Vitālijs Kamuks, kurš lidsabiedrības "Singapore Airlines" lidmašīnas lidojumu izklaides sistēmā pamanīja novērošanas kameras lēcu, pauda bažas, ka šo kameru uzņemtie attēli vai video var nonākt nepareizās rokās.
Tajā pašā laikā Japānas uzņēmums "Panasonic Avionics", kas izgatavo izklaides sistēmas "Cathay Pacific" lidmašīnām, norāda, ka šādas bažas esot pārspīlētas.
Kameru ievietošana lidmašīnu sēdekļos paverot jaunas iespējas, piemēram, iespēju lidojumu laikā rīkot videokonferences.