Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

Informācija par "PNB bankas" noguldījumu izmaksu mehānismu tiek solīta līdz pirmdienai (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Edijs Pālens / LETA

Informācija "PNB bankas" klientiem par garantēto noguldījumu izmaksu mehānismu gaidāma ne vēlāk kā pirmdien, 19. augustā, teikts bankas mājaslapā publiskotajā paziņojumā.

Neraugoties uz "PNB bankas" klientu cilvēcīgi saprotamo uztraukumu, aicinām sagaidīt skaidru informāciju par izmaksu kārtību, kas būs pieejama ne vēlāk kā 19. augustā. Šobrīd kopā ar Finanšu un kapitāla tirgus komisiju (FKTK) strādājam pie izmaksu procesa sakārtošanas," sacīts paziņojumā.

Tāpat bankā norāda, ka visas atlīdzības summas līdz 100 000 eiro tiks segtas no Noguldījumu garantiju fonda un tiks izmaksātas īpašniekiem. Garantētā atlīdzība attiecas uz algām, pensijām, bankas klientu noguldījumiem un to procentiem, kas uzkrāti līdz 2019. gada 15. augustam.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka no ceturtdienas, 15. augusta, plkst. 21 apturēta "PNB bankas" darbība. Šāds lēmums pieņemts, lai nepieļautu bankas līdzekļu aizplūšanu.

Lēmums par "PNB bankas" darbības apturēšanu bija ļoti pēkšņs un nepatīkams, aģentūrai LETA atzina bankā.

"Lēmums bija ļoti pēkšņs un nepatīkams, ņemot vērā, ka šobrīd, kopā ar jaunajiem "PNB bankas" akcionāru pārstāvjiem strādājam pie būtiskām izmaiņām bankas darbības stratēģijā, kas ietvertu vēl plašāku produktu un pakalpojumu klāstu klientiem un mūsdienīgus banku tehnoloģiskos risinājumus. Tāpat "PNB bankas" jaunais attīstības plāns paredzēja kapitāla palielināšanu, ko nodrošinātu jaunie akcionāri," sacīja "PNB bankas" valdes locekle Anna Verbicka.

Bankā norādīja, "PNB banka" 2019.gada 15.augustā plkst.20 saņēma Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) padomes lēmumu noteikt "PNB bankai" aizliegumu sniegt finanšu pakalpojumus no plkst.21.

"Viss iesāktais darbs, kura mērķis bija vēl drošāka, stabilāka un ērtāka "PNB bankas" klientu finanšu ikdiena, tiek apstādināts. Šī lēmuma rezultāta sekas vistiešāk izjutīs mūsu 100 000 klientu, kuriem uz laiku nebūs iespējas piekļūt saviem naudas līdzekļiem bankā, kā arī vairāk kā 500 "PNB bankas" darbinieku, kuri ikdienā nodrošināja nepārtrauktu darbu, lai klienti varētu saņemt sev nepieciešamos finanšu pakalpojumus 42 filiālēs visā Latvijā," pauda Verbicka.

Viņa arī norādīja, ka banka nepiekrīt šim lēmumam. "Esam darbojušies atbilstoši regulējošām prasībām, lai banka varētu veikt savu ikdienas darbu un nodrošināt klientus ar finanšu pakalpojumiem. Mums ir svarīgi mūsu klienti. Tāpēc no savas puses darīsim visu, lai vistuvākajā laikā lai klienti, atbilstoši likumam, saņemtu garantēto atlīdzību," teica Verbicka.

Tāpat bankā atzīmēja, ka "PNB bankas" licence nav anulēta, bet FKTK ir noteikusi aizliegumu sniegt finanšu pakalpojumus. ""PNB bankas valde un visi Bankas darbinieki turpina savu darbu. Notiek aktīva sadarbība ar FKTK," sacīja Verbicka.

Šogad jūnija beigās bankas pārstāvji informēja, ka ASV un Eiropas investoru grupa iegādājusies 60% "PNB bankas" akciju, jauno akcionāru neatklājot. Taču Latvijas Televīzija vēstīja, ka viens no jaunajiem bankas īpašniekiem ir Tuvo Austrumu gāzes un naftas magnāts, miljardieris Rodžers Tamrazs.

Eiropas Centrālā banka kā "PNB bankas" tiešais uzraugs, 15. augustā nolēma atzīt "PBN banku" par tādu finanšu iestādi, kas ir nonākusi vai nonāks finanšu grūtībās. Savukārt Eiropas Vienotā noregulējuma valde pieņēma lēmumu neveikt "PNB bankas" noregulējumu, kas nozīmē neveikt pasākumus, lai bankas darbību stabilizētu. Ņemot vērā minēto un rūpējoties par bankas klientu noguldījumu aizsardzību, FKTK padome ārkārtas sēdē nolēmuma apturēt finanšu pakalpojumu sniegšanu "PNB bankā" un lēma par noguldījumu nepieejamību.

Eiropas Centrālā banka kā "PNB bankas" tiešais uzraugs pieņēmis šādu lēmumu, konstatējot, ka banka nav ievērojusi regulējošās prasības un izvērtējot bankas finansiālo situāciju.

Garantēto atlīdzību izmaksa jāuzsāk ne vēlāk kā 8. darba dienā pēc noguldījumu nepieejamības iestāšanas. Noguldījumu garantiju sistēma paredz katram "PNB bankas" klientam noguldījumu izmaksu garantētās atlīdzības veidā līdz 100 000 eiro.

Garantētā atlīdzība līdz 100 000 eiro apmērā tiks izmaksāta gan fiziskām, gan juridiskām personām par visu veidu noguldījumiem jebkurā valūtā. Garantētā atlīdzība attiecas uz bankas klientu līdzekļiem, uz noguldījumu procentiem, kas uzkrāti līdz noguldījumu nepieejamības iestāšanās dienai, uz atlikumiem norēķinu kontos vai algas kontos un uz līdzekļiem krājkontos.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu