Pateicoties HBO kulta mini seriālam "Černobiļa", krietni pieaudzis tūristu skaits gan Ukrainā, gan arī Lietuvā, kur tika filmēts seriāls. Daudzi pasaulē slaveni "Instagram" influenceri vēlas seriāla popularitāti izmantot arī savas popularitātes audzēšanai.
Tūristu un influenceru pieplūdums
Tā dēvētie atomtūristi dodas apmeklēt dažādas vietas Viļņā, kur filmēts HBO augstu popularitāti un kritiķu atzinību ieguvušais seriāls, kā arī Ignalinu, kur mirdzoši urāna stieņi dziest betona baseinos.
Ignalinas AES ir atvērta tūristiem, un jūlijā vien to apmeklējuši 1630 cilvēku. Pērn kopumā AES uzņēma 2240 tūristus. Ignalinas AES amatpersonas norāda, ka tūristu interese arvien pieaug.
"Cilvēki apmeklē vietas, kuras mēs nekad nepopularizējām,"
atzina aģentūras "Go Vilnius" vadītāja Inga Romanovskiene. Viņa piebilda, ka ir neierasti redzēt, kā tūristi iemūžina pašbildēs šīs vietas, nevis baroka laika baznīcas Viļņas vecpilsētā.
Seriāls veicinājis arī ievērojamu tūristu skaita pieplūdumu katastrofas vietā - Pripjatas pilsētā. "Pirms tam mēs gaidījām kādus simt tūkstošus viesu šogad. Taču pēc šī seriāla popularitātes būs 150 000 līdz pat 200 000. Tie ir cilvēki, kurus ieinteresējis tieši seriāls. Jau laikā, kad vēl tikai sāka rādīt seriāla reklāmas, mūsu gidi teica, ka parādījās cilvēki, kurus ieinteresēja tieši kino," pastāstīja Černobiļas ekskursiju vadītājs Jaroslavs Jemļiaņenko.
Un lielu interesi par Černobiļas apmeklējumu izrāda arī vairāki influenceri - riskējot ar savu veselību un neizrādot cieņu pret Černobiļas kodolkatastrofas upuriem, blogeri lepni pozē un pat iemūžina sevi izģērbjoties Pripjatā, tā cerot piesaistīt sev vairāk sekotāju.
Foto: Tūristu bums Černobiļā