Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Rīgas jūras līcī kravas kuģis divreiz uzskrējis uz sēkļa. Kapteinis bijis alkohola reibumā (1)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Kuģis. Ilustratīvs attēls
Kuģis. Ilustratīvs attēls Foto: Edijs Pālens/LETA

Sestdien, 3. augustā, plkst. 21.42 Jūras spēku Krasta apsardzes dienesta Jūras meklēšanas un glābšanas koordinācijas centrs (MRCC Rīga) no Rīgas Ostas kuģu satiksmes centra saņēma informāciju par Antigvas un Barbudas valsts piederības kravas kuģi "Hadeland", kas, izejot no ostas uzskrējis, uz sēkļa, informēja Jūras spēku Krasta apsardzes dienests

MRCC (Rīga) nekavējoties nosūtīja krasta apsardzes kuģi KA – 06 "Gaisma" uz negadījuma vietu. Apsekojot negadījuma vietu, tika konstatēts, ka nav noticis vides piesārņojums un cilvēki nav cietuši, kā arī kuģis ar saviem spēkiem tiks nost no sēkļa.

Plkst. 22.21 KA – 06 "Gaisma" informē MRCC (Rīga), par kravas kuģa "Hadeland" atkārtotu uzsēšanos uz sēkļa.

KA-06 "Gaisma" apskates grupa uzkāpa kuģa, lai veiktu detalizētāku apskati, kuģa kapteinim izelpā konstatējot alkohola klātbūtni, par ko tika sastādīts protokols. Kuģis "Hadeland" pēc tikšanas nost no sēkļa tika norīkots doties uz Rīgas Ostas reida enkurvietu.

Visa informācija tālākai pārbaužu veikšanai un negadījuma apstākļu noskaidrošanai ir nodota Latvijas Jūras administrācijai un Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas birojam, norāda dienests. 

Kā pirmdien intervijā Latvijas Radio norādīja Transporta nelaimes gadījumu un incidentu izmeklēšanas biroja jūras negadījumu izmeklētājs Aigars Krastiņš, kuģis no Latvijas izveda kokmateriālus.

Gan Rīgas brīvostas pārvaldē, gan Jūras spēku Krasta apsardzes dienestā un arī Latvijas Jūras administrācijā atzīst, ka kapteiņiem alkohola lietošanas pārbaudes neveic nedz pirms iziešanas no mūsu ostām, nedz tajās ienākot.

Uzmanību kapteiņiem pievēršot tikai avāriju reizēs, kas gan esot reti, vai arī tad, ja rodas aizdomas par kuģu gaitu.

Krastiņš arī norāda, ka alkohols neesot kuģa apkalpju problēma ne Latvijā, ne starptautiski. 

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu