Šodienas redaktors:
Dace Otomere

Pirmie jaunie vilcieni Latvijā sāks kursēt 2022. gada pirmajā pusē: Parakstīts līgums par elektrovilcienu piegādi (2)

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Elektriskais vilciens un cilvēki Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā.
Elektriskais vilciens un cilvēki Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā. Foto: Īriss Sviklis/LETA

Pirmie jaunie elektrovilcieni Latvijā sāks kursēt 2022. gada pirmajā pusē, otrdien, 30. jūlijā, žurnālistiem pēc līguma parakstīšanas ar Čehijas uzņēmumu "Škoda Vagonka" pastāstīja AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.

Līgumu par elektrovilcienu piegādi parakstīja Grigulis, kā arī "Pasažieru vilciena" valdes valdes locekļi Inga Vagele un Aldis Daugavvanags, bet no piegādātāja puses "Škoda Vagonka" valdes priekšsēdētājs Martins Bednars un valdes loceklis Milošs Brončeks.

Līgums paredz, ka visi 32 elektrovilcieni tiks piegādāti līdz 2023. gadam.

Noslēgtais līgums paredz, ka vilcienu piegāde ir jāsāk 140 nedēļu laikā pēc līguma stāšanās spēkā, savukārt līgums stāsies spēkā tiklīdz "Škoda Vagonka" iesniegs līguma izpildes nodrošinājumu, kas ir jāizdara 30 dienu laikā.

Jaunie elektrovilcieni sastāvēs no četriem vagoniem katrs un viena vilciena garums būs 109 metri, kas nozīmē, ka kopējais visu vilcienu garums sasniegs 3,5 kilometrus. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem, un kopējais pasažieru skaits jaunajos elektrovilcienos būs 13 952. Šobrīd "Pasažieru vilciena" rīcībā ir 26 elektrovilcienu sastāvi ar dažādiem garumiem un dažādu sēdvietu skaitu tajos, kopējam sēdvietu skaitam veidojot apmēram 10 000.

Jaunajos vilcienos būs klimata kontrole, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Vilcieni būs aprīkoti ar video un audito informēšanas sistēmām, vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 kilometriem stundā (pašlaik - 130 kilometri stundā), bet maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt vietās, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

"Pasažieru vilciens" saņems elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi pasažieru pārvadājumiem, vilcienu sertifikāciju, testēšanu un nodošanu ekspluatācijā veiks ražotājs.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes "Pasažieru vilciens" varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos, tas nozīmē, ka noslogotākajos laikos, darbadienu rītos un vakaros, vilcieni kursēs ik pēc 15-20 minūtēm. Paredzēts, ka jaunie vilcieni kursēs Aizkraukles, Tukuma, Jelgavas un Skultes virzienā.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka pēc vairākkārtējām pārsūdzībām 3.jūlijā Iepirkumu uzraudzības birojs noraidīja Spānijas uzņēmuma "Patentes Talgo" ("Talgo") sūdzību par "Pasažieru vilciens" elektrovilcienu iepirkumu un atļāva "Pasažieru vilcienam" slēgt 241,889 miljonu eiro vērto līgumu ar "Škoda". Savukārt Ministru kabinets 16.jūlijā atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciens" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.

Jauno elektrovilcienu projekta, tostarp 32 elektrovilcienu, rezerves daļu fonda pieciem gadiem un elektrovilcienu uzturēšanas iekārtu iegādes, kā arī vilcienu remontu centra izbūves kopējās izmaksas ir 255 888 753 eiro. No šīs summas elektrovilcienu iepirkuma līguma, kurā ietilpst arī personāla apmācības, iekārtas elektrovilcienu uzturēšanai un rezerves daļu fonds, summa ir 241 888 753 eiro un remontu centra jeb depo būvniecība provizoriski izmaksās 14 miljonus eiro.

"Pasažieru vilciens" ir izveidots 2001. gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no "Latvijas dzelzceļa" veiktajām funkcijām. Iepriekš "Pasažieru vilciens" 100% bija "Latvijas dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008. gada oktobrī tas tika pārveidots par valsts uzņēmumu.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu