Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Kritiski vērtētās "Boeing" programmas "737 MAX” vadītājs plāno atkāpties no amata

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Boeing 737 MAX ražotne Vašingtonā
Boeing 737 MAX ražotne Vašingtonā Foto: Reuters/EPA/Scanpix

ASV aviobūves uzņēmuma "The Boeing Company" ("Boeing") programmas "737 MAX" vadītājs Ēriks Lindblads plāno atkāpties no amata, ceturtdien, 11. jūlijā, paziņoja "Boeing", kas mēģina pārliecināt regulatorus atļaut šī modeļa lidmašīnu reisu atsākšanu pēc divām katastrofām ar cilvēku upuriem.

Lidmašīnu "Boeing 737 MAX" lidojumi martā tika aizliegti pēc divām šī modeļa lidmašīnu katastrofām, kas prasījušas 346 cilvēku dzīvības.

Lindblads, kurš ir vadījis programmu "737 MAX" kopš 2018. gada augusta, atkāpsies no amata un palīdzēs to pārņemt saviem pēctečiem, memorandā personālam paziņoja "Boeing Commercial Airplanes" vadītājs Kevins Makalisters.

"Boeing" atvainojās pēc abām aviokatastrofām un atzina trūkumus savā saziņā ar regulatoriem, tomēr uzņēmuma vadītājs Deniss Muilenburgs un citas augstākās amatpersonas ir palikušas savos amatos.

"Šis mums ir bezprecedenta laiks, jo mūsu primārais mērķis vēl arvien ir "737 MAX" lidojumu droša atsākšana un tiekšanās uz kvalitāti un drošību visā, ko mēs darām," sacīja Makalisters.

Kompānija ir plaši kritizēta par tās izstrādāto "Boeing 737 MAX", kuras automātiskā sistēma "Maneuvering Characteristics Augmentation System" (MCAS) tiek uzskatīta par faktoru abās katastrofās.

Šī automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos "Boeing 737 MAX 8" un "Boeing 737 MAX 9", kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ.

"Boeing" nedēļu pēc katastrofas izplatīja paziņojumu aviokompānijām, brīdinot par šāda scenārija iespējamību, kad lidmašīna pikē vai pat avarē, pat ja piloti lido manuālajā režīmā un negaida lidojuma kontroles datoru pieslēgšanos lidmašīnas vadībai.

Makalisters uzslavēja Lindbladu par "spēcīgu vadību un nemitīgu centību" kopš šīs programmas vadības uzņemšanās.

Lindbladu nomainīs 36 gadus vecais "Boeing" veterāns Marks Dženkss, kurš ir vadījis kompānijas centienus izstrādāt jaunu vidēja izmēra komerciālu lidmašīnu. Memorandā nebija precizēts amata pārņemšanas laiks.

Lai gan "Boeing" ir izstrādājusi MCAS programmatūras atjauninājumu, regulatori vēl nav atļāvuši atsākt "Boeing 737 MAX" lidojumus.

ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA) jūnija beigās paziņoja, ka lidmašīnām "Boeing 737 MAX" ir konstatēts vēl viens defekts, kas rada potenciālu risku. Problēma konstatēta, kad FAA veikusi testus ar simulatoru, un FAA norādīja, ka arī šis defekts jānovērš, pirms tiks dota atļauja atsākt lidojumus.

Foto: Boeing 737 MAX ražotne Vašingtonā

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu