Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Pērn Latvijā par 400% palielinājies apgrozījums viedierīču segmentā

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Raksta foto
Foto: Kaspars Meinerts/TVNET

Kopumā pērn par aptuveni 400%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, palielinājies apgrozījums viedierīču segmentā, kur ietilpst, piemēram, viedpulksteņi un aproces, pastāstīja mobilo sakaru operatora "Bite Latvija" vadītājs Kaspars Buls.

Viņš sacīja, ka to lielā mērā ietekmējis ne tikai pieprasījums pēc dažādām dzīvesstila precēm, bet arī ierīču klāsta palielināšanās piedāvājumā un klientiem izdevīgās ierīču cenas. Tāpat aktuāla tendence ir viedo māju koncepts, kur dažādas ierīces ir iespējams savstarpēji salāgot.

Runājot par tendencēm mobilo tālruņu tirdzniecībā, Buls atzīmēja, ka pasaulē mobilo tālruņu tirgus pašlaik nedaudz stagnē. Taču Latvijas tirgū joprojām ir redzama izaugsme viedtālruņu segmentā.

Pēc viņa teiktā, attīstās "premium" segments, kur tālrunis maksā virs 800 eiro. Savukārt budžeta segmentā jeb cenu kategorijā no 200 līdz 400 eiro parādās jauni, jaudīgi spēlētāji, kuri šajos telefonos integrē daudzas funkcijas, kas iepriekš bija raksturīgas tikai "premium" segmentam. Tāpat aug arī vidējā telefona vērtība, un šogad tā ir pārsniegusi 300 eiro līmeni.

Buls norādīja, ka pieprasītāko viedtālruņu zīmolu klāstu kā "Samsung", "iPhone" un "Huawei" papildina jauni tirgus spēlētāji, piemēram, "Xiaomi". Vienlaikus pieaug pieprasījums pēc izteiktiem nišas telefoniem, piemēram, "Caterpilar". Atjaunojas pieprasījums pēc "Nokia".

"Līdz ar to - lai arī pieprasītāko viedtālruņu ražotāju trijnieks ir stabils, atslābt tik un tā nevar," teica Buls.

Jautāts, kādēļ cilvēki pašlaik sākuši izvēlēties dārgākus telefonus, viņš atzīmēja, ka telefons mūsdienās vairs nav tikai telefons, jo tas ir kļuvis par personīgo asistentu, kas ir aprīkots ar dažādām funkcijām un rīkiem. Līdz ar šo plašāko funkciju klāstu ierīces kļuvušas arī dārgākas.

Buls atklāja, ka, pieaugot "premium" viedtālruņu pieprasījumam, mainās arī pieprasījums pēc planšetdatoriem. Vienlaikus transformējušies ir arī datori, kurus var ērti pārveidot par planšetdatoriem.

"Lai arī planšetdatoriem tirgū ir pieejamas dažādas alternatīvas, tos joprojām pērk," teica Buls.

Savukārt, runājot par tā saucamo podziņtelefonu pieprasījumu, Buls teica, ka "tie bija, ir un noteikti kādu laiku vēl būs pieejami ierīču sortimentā".

» "Apple Pay" un "Swedbank" jaunā aplikācija - Latvijā palielinās iespējas norēķināties ar viedierīcēm

Tāpat ir pieprasījums ir pēc ierīcēm, kas ir paredzēti senioriem. Pēc viņa teiktā, ir arī ražotāji, kuri īpaši specializējas telefonu modeļos ar lielākām pogām, daļai telefonu ir īpašā trauksmes zvana funkcija.

"Vienlaikus ir redzams, ka arī viedtālruņu ražotāji mēģina darboties šajā nišā, piemēram, iestrādājot funkciju, lietotājam pašam izvēloties, cik lielas pogas tas ierīcē vēlas izmantot," norādīja Buls.

Redaktors iesaka
Nepalaid garām
Uz augšu