Auto iegādes brīdī pircējam tika paziņots, ka taupības nolūkos odometra patiesums netika pārbaudīts.
Klientam gan tika dota iespēja veikt izmēģinājuma braucienu un veikt pārbaudi uz vietas. Pēc pārdevēja domām, viss esot darīts tā, lai klients iegūtu priekšstatu par transportlīdzekļa stāvokli.
Arī pārdevējs uzskata, ka viņš nav atbildīgs par lietotās automašīnas stāvokli.
Patērētāju tiesību aizsardzības centra lēmumā norādīts, ka, saskaņā ar likumu, pārdevējs pēc transportlīdzekļa pārdošanas divus gadus uzņemas atbildību par pārdotās preces atbilstību līgumā noteiktajam. Noteikumi paredz - ja mašīnai rodas problēmas pirmo sešu mēnešu laikā pēc tās iegādes, pārdevējs uzņemas par to atbildību.
Pircējs piecas dienas pēc spēkrata iegādes konstatēja vairākas nepilnības, par kurām viņš nekavējoties paziņoja pārdevējam, piedāvājot divus iespējamos problēmas risinājumus.
Pārdevējs mutiski atteicās atpirkt vai remontēt konkrēto automašīnu.
Komisijas lēmumā norādīts, ka atšķirība odometra rādījumos no faktiskā nobraukuma nav tik būtiska, kad tiek sastādīts pirkšanas līgums. Svarīgāk ir tas, ka automašīnai ir identificēti vairāki tehniski defekti, par kuriem pārdevējs ir atbildīgs.
Komisija nolēma, ka patērētāja prasība ir jāievēro.
Pircējam ir jāatdod automašīna pārdevējam, bet pārdevējam ir jāatmaksā 5 250 eiro. Kā arī 192 eiro, ko pircējs ir samaksājis par automašīnas reģistrāciju.