Šodienas redaktors:
Marina Latiševa

"Skatos, uz sliedēm kaut kas guļ!" Vilciena mašīnists par piedzīvoto 26 darba gados

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Foto: Lita Krone/LETA

Visā pasaulē jūnijs tiek atzīmēts kā drošības mēnesis un īpaša uzmanība vērsta drošai dzelzceļa šķērsošanai. Latvijā šajā gadā notikuši jau desmit negadījumi, kuros cietuši cilvēki. LNT raidījums "900 sekundes" sarunā ar vilciena vadītāju centās uzzināt par viņa pieredzi un sliežu drošu šķērsošanu.

"Rīgā ir 35 kilometri stundā un tad kā kurai stacijai," mašīnists Raivis Bukšnis stāsta par ātruma ierobežojumiem, kas darbojas Rīgā un citos dzelzceļa posmos.

» Siguldā pasažieru vilciens ceturtdienas rītā notriecis sievieti

Raivis par vilciena mašīnistu strādā jau 26 gadus un ir daudz pieredzējis.

"Čalis nāca no "tusiņa" un aizmiga uz sliedēm," vadītājs atminas gadījumu, kad kāds stipri iereibis vīrietis aizmidzis tieši starp sliedēm.

"Skatos uz sliedēm - man kaut kas ir līkumā, braucu uz turieni nekā nebija, apstājāmies, izkāpu ārā, skatos čalis guļ pa vidu starp sliedēm. Es saku, - brauksi ar mums uz pirmo Tukumu? Domāju atstāšu, viņš atkal var nokrist. Ar konduktoru iestūmām vagonā," stāsta Raivis.

Jaunais vīrietis aizbrauca līdz pat Smārdei, kur pietiekami atžirdzis izkāpa no vilciena. Tajā reizē pietika ar dienesta bremzēšanu, taču dažkārt pat ārkārtas bremzes var nepaglābt no nelaimes.

"Kad ir pilns ar cilvēkiem, jūtama atšķirība - tukši vai pilni bremzē, un tāpat arī uzkalniņš lejā pilnīgi jūtami nes. Viņš stājas, stājas un nekādi nevar apstāties," bilst Raivis.

Raidījums kopā ar mašīnistu mēroja ceļu no Rīgas uz Skulti. Vadītājs Raivis Bukšnis ievērojis, ka aiz Sarkandaugavas uzbūvētais tunelis zem dzelzceļa skolēnu maršrutu maz ietekmējis. Savukārt Jūrmalā, Majoros pie skolas ļoti labi darbojas vienkāršs gājēju luksofors.

Vilciena vadītājam uzmanība jāpievērš ļoti daudz dažādām lietām. Vadības pogām un svirām, dzelzceļa luksoforiem, paziņojumiem no centrāles, kā arī tam vai pieturvietās visi izkāpuši un iekāpuši.

Tik un tā šogad uz dzelzceļa sliedēm jau deviņi bojāgājušie, jo, kad smagais vilciens ir ieskrējies, neviens vadītājs neizglābs neuzmanīgu gājēju, fizikas likumus izmanīt nav iespējams.

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu