Šodienas redaktors:
Pauls Jānis Siksnis

Lidmašīnām ''Boeing 737 MAX'' konstatēts vēl viens defekts. "Boeing" sola risināt problēmu

Lūdzu, ņemiet vērā, ka raksts ir vairāk nekā piecus gadus vecs un ir pārvietots uz mūsu arhīvu. Mēs neatjauninām arhīvu saturu, tāpēc var būt nepieciešams meklēt jaunākus avotus.
Ilustratīvs attēls.
Ilustratīvs attēls. Foto: Unsplash

Lidmašīnām "Boeing 737 MAX" konstatēts vēl viens defekts, kas rada potenciālu risku, trešdien, 26. jūnijā, paziņojusi ASV Federālā aviācijas pārvalde (FAA).

Problēma konstatēta, kad FAA veikusi testus ar simulatoru, un FAA norāda, ka arī šis defekts jānovērš, pirms tiks dota atļauja atsākt lidojumus ar "Boeing 737 MAX".

FAA nesniedz sīkākas ziņas par šo defektu, taču informēta persona neoficiāli sacījusi, ka arī šī problēma saistīta ar pilotu spēju ātri atjaunot kontroli pār lidmašīnu, ja automātiskā vadības sistēma liek tai lidot lejup.

"Boeing" paziņoja, ka piekrīt FAA lēmumam un izstrādās nepieciešamo programmatūru, lai problēmu novērstu.

Jau vēstīts, ka lidojumi ar "Boeing 737 MAX" tika aizliegti martā pēc divām traģiskām šī modeļa lidmašīnu katastrofām.

» "Boeing" pieļāvuši ražošanas kļūdu. 700 gaisakuģiem varētu būt problēmas ar spārniem

Gan Indonēzijas aviokompānijas "Lion Air" lidmašīnas "Boeing 737 MAX 8" katastrofā pērn oktobrī, kurā bojā 189 cilvēki, gan martā notikušajā Etiopijas aviokompānijas "Ethiopian Airlines" "Boeing  737 MAX  8" avārijā, kurā dzīvību zaudēja 157 cilvēki, lidmašīna strauji sāka lidot lejup un nogāzās.

» "Boeing" zinājis par "737 MAX" lidmašīnu nepilnībām gadu pirms "Lion Air" katastrofas

Tika konstatēts, ka automātiskā sistēma lidmašīnu modeļos "Boeing  737  MAX  8" un " Boeing  737  MAX  9", kuras nolūks ir palīdzēt pilotiem izvairīties no lidmašīnas priekšgala pacelšanas bīstami augstu, neierastos apstākļos var negaidīti nospiest priekšgalu uz leju un tik spēcīgi, ka piloti to vairs nespēj pacelt atpakaļ.

Foto: "Boeing 737 MAX" ražotne Vašingtonā

Aktuālākās ziņas
Nepalaid garām
Uz augšu