Latvijā no šīs nedēļas ir iespējams izmantot ASV tehnoloģija giganta "Apple" bezkontakta maksājumu sistēmu "Apple Pay", liecina ieraksts uzņēmuma mājaslapā.
"Apple Pay" un "Swedbank" jaunā aplikācija - Latvijā palielinās iespējas norēķināties ar viedierīcēm (2)
Tajā norādīts, ka Latvija ir to valstu sarakstā, kurā tiek atbalstīta "Apple Pay" sistēma. Tiesa gan, pagaidām vēl jāgaida, kad "Apple" sistēmai pievienosies Latvijā strādājošās bankas.
Šobrīd iespēja norēķināties ar "Apple" ražoto viedtālruni vai viedpulksteni ir iespējams ar "Revolut" un "Visa" kartēm.
"Apple Pay" ir maksājumu tehnoloģija, kas maina patērētāju pieredzi, piedāvājot vienkāršu, drošu un privātu maksāšanas veidu. "Apple Pay" ikvienā "iPhone","Apple Watch", "iPad” un "Mac ierīcē ļauj klientiem veikt ātrus un ērtus pirkumus veikalos, lietotnēs un tīmekļa vietnēs, pateicoties bezkontakta tehnoloģijai un "Visa" tokenizācijai.
"Apple Pay" darbojas visos bezkontakta maksāšanas termināļos, kuri jau šobrīd tiek izmantoti maksājumiem ar bezkontakta debetkarti vai kredītkarti.
Saskaņā ar Finanšu nozares asociācijas informāciju Latvijā arvien biežāk karšu pieņemšanas iekārtas ir aprīkotas ar bezkontakta funkciju, sasniedzot jau vairāk nekā 67% pārklājuma.
Savukārt līdz 2020. gadam pilnīgi visās tirdzniecības vietās esošie termināļi būs piemēroti bezkontakta maksājumiem.
""Visa" pamatuzdevums ir turpināt nodrošināt patērētājiem vienkāršāko un drošāko maksājumu veikšanas iespēju. "Apple Pay" ieviešana Latvijā sinerģijā ar Visa tokenizācijas tehnoloģiju mainīs Latvijas klientu maksāšanas paradumus," uzskata Henings Holtans, "Visa" Ziemeļvalstu un Baltijas valstu reģionālais vadītājs.
"Pateicoties "Apple Pay" un "Visa Token Service" nodrošinātajai drošībai, cilvēki var norēķināties ar savu "iPhone" un "Apple Watch" ierīci tāpat kā ar kredītkarti vai debetkarti, neatklājot sava konta datus, taču baudot vēl lielāku ērtību un drošību."
Izmantojot kredītkarti vai debetkarti ar "Apple Pay", faktiskie kartes numuri netiek saglabāti nedz "Apple" ierīcēs, nedz serveros. Tā vietā "Visa Token Service" piešķir katram darījumam unikālu Ierīces Konta Numuru (Device Account Number), un katrs darījums tiek autorizēts, izmantojot vienreiz lietojamu, unikālu dinamisko drošības kodu.
"Visa" tokenizācijas tehnoloģija padara e-komercijas un m-komercijas maksājumus drošus un vienkāršus, aizstājot klienta kontu ar unikālu digitālo identifikatoru jeb "marķieri", kas radīts īpaši katrai ierīcei. Tādējādi konta un karšu dati nekad netiek koplietoti un nodrošina digitālajiem maksājumiem papildu drošību.
"Apple Pay" ir viegli uzstādāma, un lietotāji turpinās saņemt visus labumus un priekšrocības, ko piedāvā kredītkartes un debetkartes.
Izmantojot "iPhone" un "Apple Watch" ierīces, klienti var maksāt ar "Apple Pay" veikalos, restorānos, taksometros un daudzās citās vietās. Iepērkoties ar "Apply Pay" lietotnēs vai internetā, ja tiek izmantota "Safari" pārlūkprogramma, nav nepieciešams manuāli aizpildīt kartes vai konta informāciju un atkārtoti ievadīt piegādes un norēķinu informāciju.
Katrs "Apple Pay" pirkums tiek autentificēts tikai ar skatienu vai pieskārienu, izmantojot sejas ID (Face ID) vai pirkstu nospiedumu (Touch ID), vai ierīces piekļuves kodu.
Savukārt 27. jūnijā "Swedbank" mediju attiecību vadītājs Jānis Krops pavēstīja, ka banka tuvākajās nedēļās laidīs klajā jaunu lietotni, paredzot iespēju "Android" tālruņu īpašniekiem norēķināties ar viedtālruni.
Viņš norādīja, ka jaunā lietotne, kura izstrādāta sadarbībā ar aktīvākajiem bankas klientiem, nodrošinās arī zibmaksājumus, ļaus apstiprināt darījumus par summu līdz 100 eiro ar biometrisko autentifikāciju - ar pirksta nospiedumu vai sejas atpazīšanas tehnoloģiju, savukārt ar atsevišķa logrīka palīdzību lietotāji varēs apskatīt konta atlikumu, neatverot lietotni.
Bankā atzīmēja - tā kā arvien vairāk klientu pauž vēlmi un gatavību norēķināties ne tikai ar telefonu, bet arī citām viedierīcēm, piemēram, sporta aprocēm un viedpulksteņiem, "Swedbank" klientiem drīzumā bezkontakta norēķini būs pieejami arī ierīcēs, kas atbalsta "FitBit Pay" un "Garmin Pay" funkcionalitāti. Vienlaikus tiek attīstītas arī citas tehnoloģijas, lai bankas klientiem padarītu pieejamas pasaulē populāras ikdienas norēķinu iespējas.
Bankas aplēses liecina, ka esošo "Swedbank" mobilo lietotni, kura līdz vasaras beigām automātiski atjaunosies uz jauno, šobrīd Latvijā izmanto 415 000 klientu. No tiem lielākā daļa jeb apmēram 70% ir "Android" tālruņu īpašnieki.
"Daudziem klientiem mūsu mobilā lietotne ir kļuvusi par primāro veidu, kā izmantot bankas pakalpojumus - pēdējo pāris gadu laikā esam novērojuši stabilu 50% lietotāju skaita pieaugumu. Lietotnes pieaugošā popularitāte mudina spert soli un piedāvāt nākamo inovāciju, kas bankas pakalpojumus mobilajās ierīcēs padarīs vēl pieejamākus un ērtāk lietojamus," sacīja "Swedbank" Klientu servisa pārvaldes vadītājs Vadims Frolovs.
Viņš norādīja, ka jaunās lietotnes izstrādāšanas laikā klientiem bija iespēja izmantot tās izmēģinājuma versiju - "Swedbank 2019". No šiem klientiem saņemtās atsauksmes palīdzēja bankai labāk saprast klientu vajadzības un attiecīgi pielāgot lietotnes izstrādes plānu.
"Protams, pēc jaunās lietotnes ieviešanas tehniskie darbi nebeigsies - tā kā tehnoloģijas attīstās visu laiku, mēs turpināsim strādāt pie tā, lai pilnveidotu lietotnes funkcijas un padarītu to mūsu klientiem arvien ērtāku. Ja lietotājs savā ierīcē ir aktivizējis automātisko atjaunināšanu, līdz vasaras beigām esošā "Swedbank" lietotne automātiski atjaunināsies uz jauno. Tuvojoties brīdim, kad jaunā lietotne būs pieejama, mēs klientus informēsim personīgi," teica Frolovs.
Pēc aktīvu apmēta "Swedbank" ir lielākā banka Latvijā.