Latvijas Ministru prezidents Krišjānis Kariņš un viņa Nīderlandes kolēģis Marks Rute pirmdien, 17. jūnijā, pirms tikšanās ar divriteņiem izmeta līkumu pa Hāgu.
Kariņš un Nīderlandes premjers Hāgā kopīgi izvizinās ar divriteņiem
Nīderlandē riteņbraukšana ir viens no iecienītākajiem pārvietošanās veidiem, ko regulāri piekopj arī valsts premjerministrs Rute.
Rute velosipēdu nesmādē arī gadījumos, kad dodas uz tikšanos ar citu valstu vadītājiem. Piemēram, 2018. gada novembrī britu premjere Terēza Meja uz ""Brexit" brokastīm" Hāgā ieradās luksusa klases bruņumašīnā, kamēr Rute atminās uz sava iecienītā velosipēda.
Foto: Krišiānis Kariņš un Marks Rute
17. un 18. jūnijā darba vizītē Hāgā atrodas Latvijas premjers Kariņš, kurš pirms oficiālās vizītes pievienojās Rutem izbraucienā ar velosipēdiem.
Gan Kariņš, gan arī Rute kopīgo braucienu atrādīja sociālajos tīklos.
In preparation for the #EUCO I welcomed Latvian PM @krisjaniskarins in The Hague for the first time. We discussed the strong partnership between our countries and current issues in Europe, like the EU’s strategic agenda, climate and budgetary policy. pic.twitter.com/dCwxxoO4Aj
— Mark Rutte (@MinPres) June 17, 2019
Enjoying #Hague #Netherlands by #cycling together with @MinPres - a warm-up exercise before our meeting. pic.twitter.com/ObRF52Lmku
— Krišjānis Kariņš (@krisjaniskarins) June 17, 2019
Vizītes laikā Kariņš ar Riti plāno pārrunāt abu valstu divpusējās attiecības, kā arī aktuālos drošības politikas un ES darba kārtības jautājumus, tostarp jauno Eiropas Savienības institucionālo ciklu pēc Eiropas Parlamenta vēlēšanām, norāda Latvijas Ministru prezidenta preses sekretārs.
Kariņš dažkārt atļaujas veidot familiārākas attiecības ar citu valstu līderiem. Piemēram, martā Berlīnē viņš atkāpās no protokola un piedāvāja Vācijas kanclerei Angelai Merkelei vietu zem sava lietussarga.
Nīderlandē riteņbraukšana ir otrs populārākais pārvietošanās veids pēc braukšanas ar auto, liecina valsts valdības publicētie statistikas dati.
Interesanti, ka Nīderlandē velosipēdu ir vairāk nekā iedzīvotāju, proti, 23 miljoni velosipēdu uz 17 miljoniem iedzīvotāju.